رکورد مصرف برق یک سال کشور شکست

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه روز گذشته پیک مصرف به عدد ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید، گفت: پیش از این بیشترین میزان مصرف برق کشور مربوط به بیستم تیرماه سال گذشته با رقمی در حدود ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی گفت: مصرف برق روز گذشته کشور حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات نسبت به روز دوشنبه افزایش پیدا کرده است.وی با تاکید بر اینکه در چهار دهه اخیر پیک مصرف برق همواره رشد هفت درصدی داشته است، گفت: در تابستان امسال همکاری و مدیریت مصرف تمامی بخش‌های خانگی، صنعت، تجاری و کشاورزی در ساعات اوج مصرف موجب شده تا مصرف پیک امسال نسبت به سال گذشته تنها یک درصد افزایش یابد که این مهم تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد ملی دارد.رجبی‌مشهدی ادامه داد: روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۳۳۴ مگاوات بوده که از این میزان یک هزار و ۲۶۴ مگاوات مربوط به صادرات و ۷۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۷۷۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۹۶۱ مگاوات رسیده بود.
بر اساس اطلاعات دیگری نیز بررسی آمار‌های شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد در روز‌های پایانی خرداد و هفته اول تیرماه مصرف برق در زمان پیک مصرف بین سه تا چهار هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.
بر این اساس برای مثال مصرف برق کشور در زمان پیک بار طی روز هشتم تیرماه ۵۴ هزار و ۱۳۸ مگاوات بوده، درحالی که این میزان در هشتم تیرماه ۹۷ حدود ۴۸ هزار و ۲۲۸ مگاوات بوده است. براین اساس مطابق آمار‌های ارائه‌شده در نمودار، مصرف برق کشور در زمان پیک بار بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. البته این میزان در برخی روز‌ها به کمتر از هشت درصد و در برخی روز‌ها نیز (همانند اول تیر) به بیش از ۱۵ درصد نیز رسیده است.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;