مصرف برق تهران در اوج بار کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از کاهش مصرف برق پایتخت در ساعات اوج، نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبرسی تاسیسات نیوز، به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری، با بیان اینکه تهران هر سال شاهد رشد حدود پنج درصدی مصرف برق است، گفت: بر اساس محاسبات انجام شده برای تابستان ۹۸، مصرف حدود ۵۰۰۰ مگاوات انرژی در ساعات اوج پیش‌بینی شده بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه این میزان با همکاری و همراهی مردم، ادارات و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف توسط شرکتتوزیع نیروی برق تهران بزرگ، در بالاترین حد با ۱.۹ درصد رشد نسبت به بیشینه مصرف تابستان سال گذشته به ۴۶۶۰مگاوات رسید.
صبوری اظهار امیدواری کرد که در صورت تداوم همکاری شهروندان تا پایان فصل گرما، تابستان ۹۸ بدون خاموشی سپری شود.
کاهش مصرف برق از مواردی است که دولت ها همواره سعی داشته اند فرهنگ سازی کنند و مردم بدون جریمه و … به خودی خود کمتر مصرف کنند. برای کمتر مصرف کردن نکاتی وجود  دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-از لامپ های کم‌مصرف به جای لامپ های رشته ای استفاده شود زیرا انرژی مصرفی لامپ کم مصرف حدود ۲۰ درصد لامپ رشته ای و عمر آن ۸ برابر لامپ رشته ای است.
ـ هنگام خروج از خانه، سیستم های سرمایشی خاموش شود. درجه دمای کولرهای گازی دو تکه (اسپیلت) در فصول گرم روی ۲۶ درجه تنظیم شود.
ـ فعالیت های گرمازا مانند شست و شو و اتوکشی در ساعاتی که دمای هوا کمتر است (اول صبح) انجام شود.
ـ قرار دادن سایه بان روی کولر می تواند باعث خنک تر شدن خانه شود.
ـ برای استفاده بهینه از یخچال و فریزر درجه ترموستات آن در دمای ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود. نوار درزگیر در یخچال و فریزر به طور مرتب بازرسی شده و مواد غذایی گرم، درون یخچال و فریزر قرار نگیرد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;