مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی ـ مهندسی ایران در هیچ کشوری وجود ندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، فاروق کیخسروی در نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کردستان در سالن پیامبر اعظم استانداری، اظهار کرد: در تمام دنیا و اقتصادهای سالم، رشد صنعت، کشاورزی و تولید با رشد بانک‌ها برابر است اما در ایران هر روز درب یک واحد تولیدی بسته می‌شود و شعبات بانک‌ها قارچ‌گونه رشد می‌کنند.

 

وی افزود: میل به انباشت سرمایه به صورت تاریخی در ایران ریشه‌دار نیست و این شاید عامل بسیاری از مشکلات است.

 

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کردستان تصریح کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی استان کردستان به دلیل فشارهای مالیاتی و فشار دیگر ارگان‌ها، کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند.

 

به گفته این فعال اقتصادی کردستان، وقتی یک شرکت فنی مهندسی ترکیه‌ای وارد اقلیم کردستان عراق می‌شود، تمامی بانک‌های ترکیه آن را حمایت می‌کنند اما شرکت‌های ایرانی و کردستان برای کمترین پیش‌پرداخت باید چانه‌زنی کنند و این قدرت رقابت با سایر شرکت‌های خارجی را از آنان می‌گیرد. مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی ـ مهندسی ایران خاص است و در هیچ کشوری وجود ندارد.

 

کیخسروی در ادامه ترکیب کابینه اقتصادی دولت تدبیر و امید را امیدوارکننده‌ترین ترکیب در طول تاریخ انقلاب دانست و گفت: رئیس جمهوری قوی‌ترین تیم اقتصادی را در کابینه خود در اختیار دارد و همین مسئله دلیل افزایش انتظار از این دولت در زمینه حرکت‌های سریع‌تر به سوی اصلاح ساختارهای اقتصادی است.

 

وی گفت: بیشترین فشارهای مالیاتی بر تولیدکننده‌ها وارد می‌شود و این در حالی است که دلالان اقتصادی بیشترین سود را به جیب می‌زنند و این رفتاری نامناسب در اقتصاد ما است.

 

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کردستان، عدم ثبات در تصمیم‌گیری، رفتارهای نامتعادل در جامعه و صدور بخشنامه‌ها و قوانین نامناسب را از جمله مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و صنعت در کردستان عنوان کرد.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان هم در این نشست، مشکلات بخش صادرات در استان را برشمرد و عدم تثبیت قیمت کالاهای صادراتی، عدم تثبیت تعرفه حمل کالاهای صادراتی، عدم پوشش ریسک صادرات، عدم امکان حمل یکسره کالا و عدم ثبات در دستورالعمل‌های صادراتی را از جمله این موارد ذکر کرد.

 

محی‌الدین محمودی همچنین افزود: نبود امکانات در بازارچه‌های مرزی، مسدود شدن بازارچه سیف سقز، نبود جاده‌های استاندارد، نبود نمایندگی بانک‌های ایران در اقلیم کردستان و نبود متخصصان گمرکی و آشنا با موارد صادراتی از جمله چالش‌های پیش روی صادرات استان کردستان است.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;