مذاکرات تیم ژاپنی برای واردات گاز از ایران آغاز شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیا ی اقتصاد، یک تیم کارشناسی ژاپنی به نمایندگی از دولت ژاپن به منظور واردات گاز طبیعی از دو طریق ال‌ان‌جی و خط لوله وارد ایران شد و مذاکره با وزارت نفت را آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، ژاپن در حال حاضر بیشترین گاز مورد نیاز خود را از طریق قطر و به‌صورت ال‌ان‌جی وارد می‌کند و حتی قطر به منظور تسهیل در امر صادرات گاز به این کشور مخازن گاز ال‌ان‌جی را در شرق آسیا ایجاد کرده است.

اخیرا نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده بود این کشور به منظور افزایش امنیت انرژی خود به دنبال بازارهای جدید برای واردات گاز است. در حال حاضر ایران تنها با کشورهای عراق، پاکستان و ترکیه قرارداد صادرات گاز دارد و گاز صادراتی به این کشورها از طریق خط لوله تحویل می‌شود، اما تفاهمنامه صادرات گاز با عمان را نیز به منظور تولید ال‌ان‌جی در این کشور امضا کرده است که هم‌اکنون مراحل کارشناسی خود را سپری می‌کند.

در حال حاضر اگرچه مسوولان شرکت ملی گاز ایران معتقدند تراز تجاری گاز در سال جاری مثبت شده است اما براساس قرارداد واردات گاز از ترکمنستان و صادرات گاز به ترکیه تراز تجاری گاز ایران منفی است و از سال آینده با صادرات گاز ایران به عراق تراز تجاری گاز ایران مثبت خواهد شد.حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز اخیرا اعلام کرده بود ایران از هر کشوری که گاز داشته باشد حاضر به واردات و به هر کشوری که نیاز به گاز ایران داشته باشد نیز حاضر به صادرات است.













انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;