مدل‌سازی بتن آسفالتی منتشر شد

مدل‌سازی بتن آسفالتی منتشر شد

کتاب «مدل‌سازی بتن آسفالتی» با هدف تشریح مبانی تئوریک و پایه دانش روسازی، به همت انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر منتشر شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، «مدل‌سازی بتن آسفالتی» عنوان اثری از ریچارد کیم است. این کتاب به همت علی خدایی،‌ آرش فروغ،‌ امیر مهرآرا و شهاب فلاح به فارسی برگردانده شده و از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر در 15 فصل منتشر شده است.

 

از جمله مهم‌ترین فصل‌های کتاب می‌توان به مدل‌سازی رئولوژیکی ماده چسباننده قیری و کاربرد آن در مواد،‌ دیدگاهی جامع از مشخصه‌های سختی بتن آسفالتی،‌ مدل مرکب حاصل از آزمایش کشش غیرمستقیم و ارزیابی میدانی خرابی رطوبتی در بتن آسفالتی اشاره کرد.

 

مولفان، در نخستین فصل کتاب در تشریح مواد چسباننده قیری آورده است:‌ «رئولوژی عبارت است علم جریان و تغییر شکل ماده و در واقع دانشی است برای انجام مطالعه روی موادی که خصوصیات تغییر شکل آن‌ها نه تنها تحت تاثیر بار تغییر می‌کند،‌ بلکه به زمان اعمال بار نیز وابسته است.»

 

در بخشی از کتاب در تشریح مبحث سختی بتن آسفالتی متمرکز شده، به این نکات اشاره شده که به منظور انجام مدل‌سازی مکانیستیک، خواه برای پاسخ روسازی و خواه برای عملکرد روسازی، سختی بتن آسفالتی دارای اهمیت زیادی است، سختی به فاکتور‌های زیادی همچون حالت تنش، دما، ‌رطوبت، نرخ کرنش و شرایط خرابی بستگی دارد.

 

فصل از کتاب با عنوان «دیدگاهی جامع از مشخصه‌های سختی بتن آسفالتی» به‌طور مشخص درباره اهمیت این فاکتور برای انجام این‌گونه تجزیه تحلیل‌ها بحث کرده است. این فصل به نقد و بررسی پارامتر‌های مختلفی که در سختی بتن آسفالتی موثرند، روش‌های اندازه‌گیری سختی، اهمیت سختی در پاسخ روسازی و پیش‌بینی عمل کرد روسازی پرداخته است.

 

نخستین چاپ کتاب «مدل‌سازی بتن آسفالتی» با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ در 724 صفحه، به بهای 23 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بازار نشر عرضه شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;