محکومیت لهستان به پرداخت خسارت

به گزارش تاسیسات نیوز، دادگاه عالی اروپا لهستان را به دلیل بهره برداری غیر قانونی از جنگل های قدیمی Białowieża به پرداخت غرامت سنگین 120 هزار دلار در روز (معادل 480 میلیون تومان در روز) محکوم کرد.



جنگل های Białowieża بعنوان آخرین بازمانده های جنگل های قدیمی اروپا محسوب شده و از طرف سازمان جهانی یونسکو بعنوان میراث جهانی ثبت شده است.



در سال گذشته دولت لهستان از بهره برداری سه برابری در بخش های حفاظت شده این جنگل به عنوان فعالیتی جهت مبارزه با سوسک پوست خوار نوئل و کنترل ریسک آتش سوزی در این جنگل ها حمایت کرد.



اما فعالان محیط زیست و محققین اعلام کرده اند که این حجم برداشت منجر به خروج اکوسیستم از حالت پایدار شده و در نتیجه منجر به وارد آمدن خسارات برگشت ناپذیر به آن می شود. این اکوسیستم آشیان 250 گونه پرنده و 59 گونه پستاندار است و جمعیت بزرگی از بوفالو های اروپایی در آن زندگی می کنند.



برداشت درختان با سن بیش از 100 سال در این جنگل ها بر اساس قوانین اتحادیه اروپا غیر قانونی محسوب می شود. در نتیجه دادگاه عالی اروپا به کشور لهستان دستور توقف سریع بهره برداری از این جنگل را صادر کرد. در این دستور تنها لهستان می تواند در مناطقی که توقف برداشت منجر به خطر افتادن امنیت عمومی می شود، به بهره برداری ادامه دهد.



اما با این حال مسئولین بالارتبه اروپایی اظهار کرده اند که لهستان به این قانون پایبند نبوده و هنوز هم بهره برداری از این جنگل ها ادامه دارد.



دادگاه عالی اروپا در این هفته اعلام داشت که اگر اسناد و مدارک موجود، زیر پا گذاشتن دستور توسط لهستان را تأیید کند، دادگاه دستور پرداخت غرامت را صادر خواهد کرد. بر اساس این دستور، بسته به میزان خسارت، کشور لهستان باید روزانه بین 100 تا 120 هزار دلار (400 تا 480 میلیون تومان) غرامت پرداخت کند. همچنین به لهستان 15 روز فرصت داده شده است تا اسناد مربوط به کاهش ظرفیت برداشت خود را به دادگاه ارائه کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;