محققان فلز مایع را به آینه ای با قابلیت شفاف و کدرشدن تبدیل کردند

محققان ژاپنی موفق به ابداع روشی شدند تا وضعیت سطح فلزات مایع را از حالت بازتابنده به پراکنده کننده و بالعکس تغییر دهند. بنابراین می توان با کمک فلز مایع آینه با قابلیت کدر و شفاف شدن ساخت.
به گزارش تاسیسات نیوز، محققان روشی برای تغییر وضعیت سطح فلز مایع ابداع کرده‌اند که نور را پراکنده یا منعکس می‌کند. این فناوری در آینده برای ساخت آینه‌های الکتریکی یا دستگاه‌های نوری قابل کنترل به کار می‌رود.
فلزات مایع ویژگی‌های الکتریکی، گرمایشی و اپتیکال فلزات را با خاصیت روان بودن مایع ترکیب می‌کنند. در روش جدید از واکنش شیمیایی الکتریکی برای ایجاد خاصیت بازتابندگی روی سطح فلز مایع استفاده می شود. این خاصیت را می توان به پراکنندگی نور روی سطح فلز مایع نیز تغییر داد.
در این روش هیچ گونه پوشش اپتیکال یا مراحل پرداخت که معمولا در ساختارهای نور به کار می رود، استفاده نشده است.
در همین راستا محققان دانشگاه کیوشو ژاپن در تحقیق خود نشان دادند با استفاده از جریان برق ۱.۴ ولت می‌توان وضیعت سطح فلز را از حالت بازتابنده به پراکنده کننده نور یا برعکس تغییر داد. این میزان انرژی برای روشن کردن یک ال ای دی کافی است.
درآینده نزدیک می‌توان از این فناوری برای ساخت ابزارهای سرگرمی و هنری استفاده کرد. با توسعه بیشتر این فناوری نیز می‌توان آن را برای ساخت ابزارهای آزمایش پزشکی به کار برد که در مناطق فاقد امکانات آزمایشگاهی به راحتی و ارزان تولید می‌شوند.
محققان ژاپنی در این پژوهش با گروهی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی همکاری کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;