مجریان ذیصلاح حضور میدانی ندارند

شهردار قم با بیان اینکه بروکراسی‌های صدور پروانه به‌اندازه‌ای زیاد است که عملاً شهروندان را وادار به تخلف می‌کند، گفت: مردم نظر مثبتی نسبت‌به عملکرد شهرداری و سازمان نظام مهندسی در مسئله ساختمان‌سازی ندارند، ضمن اینکه مجریان ذیصلاح متأسفانه در میدان حضور ندارند و صرفاً نامی از آن‌ها مطرح می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در بیست‌وسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی از مباحث و مسائل مهمی است که سبب نارضایتی شهروندان می‌شود اظهار داشت: اگر از مردم سؤالی در خصوص ساخت‌وساز شود آن‌ها دو دستگاه شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی را مطرح می‌کنند و هم‌اکنون نظر مردم از این دو نهاد در مسئله ساختمان‌سازی مثبت نیست.
وی گفت: شهرداری قم به دنبال صدور پروانه در اسرع وقت است، اما به دلیل بروکراسی‌های زیاد در این زمینه، صدور پروانه مدت‌ها طول کشیده و سرمایه‌های مردم دچار خسارت شود.
شهردار قم ادامه داد: علت مخالفت شهرداری با مجریان ذیصلاح، جلوگیری از ادامه بروکراسی‌های آزاردهنده است، چراکه در مسئله مجریان ذیصلاح متأسفانه این افراد در میدان حضور ندارند و صرفاً نامی از آن‌ها مطرح می‌شود و اگر این افراد واقعاً در کف میدان باشند شهرداری از این مسئله حمایت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از واقعیت‌های تلخ این است که برخی از مهندسان بدون اینکه مهندس ذیصلاح در یک پروژه عمرانی حضور داشته باشد، مهر آنان در زیر کاغذ نظارت ثبت می‌شود، افزود: در خصوص تعرفه‌های ساختمانی باید رویکردی در نظام‌مهندسی و شهرداری در پیش‌گرفته شود تا هزینه‌های بیشتری به شهروندان تحمیل نشود.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: سالانه افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در بحث نظارت و کنترل ساختمان هزینه می‌شود اما به دلیل مشکلات ساختاری در این زمینه هنوز کنترل درست و قابل قبولی وجود ندارد.
وی با اشاره به وجود هزاران پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، اذعان کرد: بروکراسی‌های صدور پروانه به‌اندازه‌ای زیاد است که عملاً شهروندان را وادار به تخلف می‌کند.
شهردار قم با اشاره به طرح نهضت تولید مسکن، اظهار داشت: اگر در الحاق اراضی و احداث مسکن در طرح جدید ملاحظات کنونی شهر و شهرداری رعایت نشود، مشکلاتی که اکنون در پردیسان شاهد آن هستیم، تکرار خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;