تعرفه خدمات مهندسی تغییر کرد

شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: جامعه مهندسی تغییرات و تحولات اساسی در ساخت و ساز داشته است و همه مدیران و مسوولان و حتی بهره برداران به وجود همه مهندسان افتخار می‌کنند.
وی گفت: ما در سال گذشته توانستیم سه کار مهم را انجام دهیم. اولی مربوط به تعرفه خدمات مهندسی بود که در سال مهار تورم به کمک دوستان وزارت راه، خوشبختانه تعرفه تا سقف ۷۶ درصد افزایش پیدا کرد.
وی اظهار داشت: دومین کار بیمه مهندسان بود که با کمک ویژه دکتر اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، بعد از سال‌ها تصویب شد.
رئیس نظام مهندسی کشور گفت: اتفاق سوم، بحث مجریان ذی صلاح است که علی رغم اینکه لزوم بکارگیری مجریان ذی صلاح در قانون آمده است و در مبحث دوم به صراحت تاکید شده، اما اجرای آن تحت تاثیر فراز و نشیب‌هایی عملیاتی نشد.
وی افزود: اما خوشبختانه از چند ماه با رای دیوان عدالت اداری، بکارگیری مجری ذی صلاح برای کلیه ساختمان‌ها الزامی شد.
وی خطاب به مهندسان تاکید کرد: بحث مجری ذی صلاح باید به نحو احسن از سوی شما اجرایی شود و من خواهش میکنم مهندسان هم کار خوب انجام دهند و هم این خدمت مهندسی خود را رایگان عرضه نکنند.
شکیب تصریح کرد: الگوریتم کار مجریان ذی صلاح در حال طراحی است و هفته آینده ابلاغ می‌شود و مجریان مکلف هستند این روند را انجام دهند.
شکیب به برنامه‌های نظام مهندسی در سال آتی اشاره و تاکید کرد: تعرفه واقعی مهندسان برای سال آینده را به وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهیم کرد چرا که هزینه ساختی که معیار تعیین تعرفه مهندسی است اصلا واقعی نیست و این مساله همواره مورد تمسخر جامعه مهندسی است و ما واقعا مصمم هستیم که این تعرفه واقعی شود.
وی بیان کرد: همچنین در سال آینده به دنبال عملیاتی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی با همکاری و وزارت راه و کشور و مجلس هستیم که هم زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی برای مهندسان است و هم از اتفاقاتی نظیر حوادث ناشی از حریق و… در ساختمان‌ها پیشگیری می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;