متالوژی فلزات غیرآهنی منتشر شد

 متالوژی فلزات غیرآهنی

کتاب «متالوژی فلزات غیرآهنی» اثر تورج نواب‌تهرانی از سوی موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف راهی بازار نشر شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب «متالوژی فلزات غیر آهنی» کلیاتی درباره متالوژی استخراجی ارایه می‌کند و موضوعاتی مانند روش‌های نوین تهیه فلزات مس، آلومینیوم، سرب، روی، منیزیم و تیتانیم از سنگ معدن آن‌ها تا تهیه آلیاژ‌های صنعتی و کاربرد این فلزات در صنعت را دربردارد.

 

دانشجویان متالوژی و علاقه‌مندان به تهیه فلزات، از این اثر که حاصل تجربیات تدریس نویسنده در دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت است، مخاطبان اصلی این اثر هستند.

 

کتاب «متالوژی فلزات غیرآهنی» در هفت فصل با عنوان‌های «مقدمه و اساس متالوژی»، «آلومینیوم»، «مس»، «متالوژی روی»، «سرب»، «منیزیم» و «تیتانیم» تنظیم شده است.

 

مولف در مقدمه در تشریح اهمیت نگارش این اثر چنین ارایه کرده است: «ایران در میان کشورهای دارای معادن نفت و گاز به‌ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارد. خوشبختانه این سرزمین باستانی سنگ‌های معدنی، فلزی و زیرزمینی از قبیل آهن، مس، روی، سرب، آلومینیوم، اورانیم، زغال سنگ، فیروزه، کرمیت، سیلیس و نظایر آن را نیز دارد که در سراسر کشور گسترده است. به‌یقین قدمت استخراج و استفاده از بسیاری از این مواد معدنی در کشور ما به هزاران سال پیش از این برمی‌گردد.»

 

چاپ نخست کتاب «متالوژی فلزات غیرآهنی» با شمارگان یک هزار نسخه در 458 صفحه به بهای 18 هزار تومان از سوی موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف منتشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;