وی سپس با اشاره به نوآوری پلی‌ران در تولید و اجرای سیستم جدید فاضلاب بیان کرد: مهم‌ترین مشکل مردم سروصدای ناشی از تاسیساتی فاضلاب در واحدهای مسکونی است که پلی‌ران و همکاران دیگر سعی کردند با تولید محصولات با صدای کمتر، درجه آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان آورند.
مدیرعامل شرکت نسیم شمال با اشاره به عوامل تعیین‌کننده عمر مفید ساختمان تصریح کرد: بخش مهم‌ در بحث ساخت و ساز که متاسفانه بیش از ۳۰ سال مغفول مانده بحث نگاهداشت ساختمان است. در اروپا بسیاری از ساختمان‌ها با بیش از ۱۵۰ سال قدمت، همچنان بدون هیچ گونه بازسازی و مرمتی، قابلیت استفاده دارد چون با دقت بالایی مورد نگهداری و حفاظت قرار می‌گیرند. وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث گارانتی بسیار مهم است، اما به شرطی که موضوع نگاهداشت در اولویت قرار گیرد. اینکه موضوع مراقبت از بسیاری از ساختمان‌های شمال تهران برعهده خود سازنده است به همین دلیل است چرا که موضوع برند ساختمان مطرح است. امری که رسانه‌های حوزه صنعت و ساختمان نیز باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند، اصل ۲۲ مقررات ملی ساختمان در حوزه نگاهداشت ساختمان و ابنیه‌هاست.
لزوم توجه به مقوله تاسیسات در انبوه‌سازی
همچنین در این  پنل ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﭘﯿﻮﻧﺪ آرﻣﻪ  در مورد توجه به آسایش و آرامش شهروندان در طرح نهضت ملی مسکن و پروژه‌های انبوه‌سازی اظهار کرد:  اخذ مجوز انبوه‌سازی از سازمان انبوه‌سازی یا مدیریت و برنامه‌ریزی منوط به رعایت تمام نکات در پروژه‌ها است.
ایرج رهبر ادامه داد: در مراحل اولیه اجرای پروژه، مشاوران معماری و شهرسازی باید مشاوره ارائه دهند و خدمات زیر‌بنایی و روبنایی را در نظر بگیرند، همچنین در طراحی نقشه باید تمام موارد رعایت و آسایش مردم در نظر گرفته شود، سپس نقشه‌ها در اختیار انبوه‌سازان و عوامل اجرایی قرار می‌گیرد و در کار اجرایی باید استانداردهای خاص رعایت شود.  رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران عنوان کرد: در سال‌های اخیر به این مسائل توجه شده و پروژه‌ها در اختیار کارشناسان دارای صلاحیت قرار می‌گیرد تا در کارها تمام نکات مهم و همچنین مقررات ملی ساختمان رعایت شود. وی در مورد مسکن مهر افزود: مسکن مهر، شروع طرح حمایت طبق قانون سال ۸۷ جهت حمایت از تولید مسکن بود و اخیرا در طرح نهضت ملی و جهش مسکن، مصوبه جدیدی لحاظ شده تا مشکلات قانون قبلی رفع شود.
رهبر بیان کرد: در ابتدای مسکن مهر ۲ میلیون واحد تکلیف شده بود که چون تجربه اول بود با روش‌های گوناگون در پی اجرا بودند و از سال ۸۶ بدون توجه به تورم شروع شد که این مساله دارای اشکال بود، چراکه تورم در سال‌های بعدی، خود را نشان داد و قیمت ثابت قابل قبول نبود که در سال۹۸  این روند اصلاح شد.رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با اشاره به تفاوت قیمت ثابت و تورم تصریح کرد: پیمانکاران متخصص حاضر نبودند لطمه‌ای به کار وارد شود و کیفیت را رعایت می‌کردند، اما با توجه به عجله در  ساخت‌و‌ساز، افراد غیرصلاحیت‌دار یا افرادی با رانت ورود پیدا کردند.
لزوم همکاری دانشگاه و صنعت
فرشید ایلاتی کارشناس اقتصادی حوزه مسکن  نیز در پنل «بنای برتر، مارکتینگ از دریچه آموزش» با اشاره به ‌ضرورت تعامل شبکه یادگیری در دانشگاه و بخش صنعت اظهار کرد: در بخش ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت مدل‌های مختلفی وجود دارد که از این رابطه به صورت بهینه استفاده شود، یعنی یادگیری منحصر به دانشگاه نباشد بلکه در قالب یک شبکه یادگیری اتفاق بیفتد.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در مقوله یادگیری بیان کرد: رویکردها نسبت به مساله یادگیری باید متفاوت باشد، برای نمونه باید دوره‌های ترکیبی از محیط آموزش و محیط تجربی شکل بگیرد تا آموزش به صورت کاربردی‌تر صورت پذیرد. این کارشناس اقتصادی حوزه مسکن ادامه داد: برای تربیت نسل آینده حوزه صنعت باید طی فرآیندی یکپارچه‌تر، محیط دانشگاه را در قالب محیط جدیدی تعریف کنیم که دانشجو در سال‌های ابتدایی در یک مقوله تخصصی و با توجه به نیازسنجی بازار مشغول به کار شود تا پس از فراغت از تحصیل، با ورود به آن حوزه، متخصص در آن زمینه شده باشد.  ایلاتی افزود: این موضوع نیازمند نگرش خاص است و تمام اجزا باید این شبکه را در سیاستگذاری‌های خود درونی کنند که محیط کار خود را به صورت محیط آموزش هم ببینند و در یک به‌هم‌پیوستگی نسبت به اجرای آن اقدام کنند.  وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر رسانه بر ایجاد و تقویت شبکه یادگیری گفت: رسانه از ارکان بسیار مهم در این شبکه است که می‌تواند با ایجاد یک ارتباط مناسب بین اجزای این شبکه، نقشی فراگیر را ایفا کند، در واقع یکی از رسالت‌های رسانه ‌این است که همه اجزا در آن به‌خوبی و یکپارچه دیده شوند، بنابراین‌ پیشنهاد این است که برای مثال در حوزه تاسیسات، رسانه‌ای تخصصی ایجاد شود تا با این رویکرد بتوان به توسعه یکپارچه شبکه کمک کرد.