مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان؛ قانونی که به مرحله اجرا نرسیده است

 رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، قانونی که به تصویب رسیده اما به مرحله اجرا نرسیده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، کیان حصاری اظهار کرد: مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به دلیل اینکه فشار و یا تاکیدی برای اجرای آن وجود نداشته، اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از ساختمان های غیرایمن در این استان وجود ندارد، افزود: از سال ۹۲، ضوابط جدیدی به شهرداری و آتش نشانی ها ابلاغ شد تا آن ها برخی از ضوابط ایمنی را در ساختمان ها رعایت کنند که از آن زمان این موارد به طور جدی پیگیری می شد.
حصاری ادامه داد: اما قبل از این تاریخ در مرکز استان ساختمان های تجاری و… ساخته شده اند که ممکن است آن ضوابط، اجرایی نشده باشد و از سوی دیگر ممکن است برخی از مالکان ساختمان ها بعد از اعلام این قانون نیز شیطنت هایی را انجام داده باشند.
وی تاکید کرد: بنابراین باید از ساختمان هایی که به نظر می رسد ضوابط ایمنی در آن رعایت نشده، بازدیدهایی به عمل آید و لیستی از آن را تهیه کرد.
این مقام مسئول به ساختمان های شهرک ناوک که با فاضلاب آن به مشکل برخورده‌اند اشاره کرد و گفت: برای ساخت ساختمان های این شهرک از کانال نظام مهندسی عبور نشده که البته خلاف قانون بوده است.
وی افزود: در حال حاضر در مسکن های مهر بجنورد نیز مشکلاتی وجود دارد چراکه تعدادی از این ساختمان ها به علت اینکه تاییدیه های ایمنی آسانسور را دریافت نکرده اند، پایان کار نگرفته اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;