ما و مالیات – 65

حسین بادامی

 

کارشناس امور مالیاتی

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله قوانین مالیاتی و مسائل بیمه تأمین اجتماعی در دستور کار آموزش‌های امسال اتاق بازرگانی قرار گرفته است.هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی ، افزایش دانش روسای اتحادیه‌ها و صاحبان صنوف در خصوص مجموعه قوانین و مقررات مرتبط و همچنین ارتقاء سطح علمی آنان است.




همچنین اتاق تهران درباره برنامه‌های مالیاتی صنوف در سال ۹۶ اظهار کرد: بر اساس قوانین مالیاتی، مؤدیانی که به‌موقع مالیات خود را پرداخت کنند، به ازای هرماه یک درصد و سالانه تا ۱۲ درصد از تخفیف مالیات برخوردار خواهند شد. مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران اضافه کرد: همچنین در خصوص تخفیف عوارض شهرداری برای صنوف در سال جاری نیز قرار است در تعامل با مسئولان شهرداری ، بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

 

 

در حال حاضر ارائه لایحه صندوق‌های مکانیزه فروش و همچنین اصلاح قانون نظام صنفی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، در اولویت برنامه‌های اتاق اصناف ایران قرار دارد . درخصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز این قانون اصلاح‌شده و در دست هیات وزیران برای ارائه به صحن علنی مجلس است.

 

 

 

با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، زمان آزمایشی اجرای این قانون به اتمام می‌رسد و به‌صورت دائمی به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

 

 

 

مشاور مالیاتی اتاق بیان اینکه قانون صندوق مکانیزه فروش برای شفاف‌سازی در معاملات اقتصادی باید اجرایی شود، گفت: این قانون اکنون در کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و قرار است به صحن علنی مجلس بیاید اما فعلاً در استان البرز به‌صورت پایلوت اجرا شده و باید در استان تهران و سایر استان‌ها نیز به مرحله اجرا در بیاید.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;