ما شیفتگان خدمتیم!

روح اله واصف

یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 82 میباشد.

 

همکاران عزیز سلام و خدا قوت

هیئت‌مدیره جدید نظام‌مهندسی تهران بر سریر قدرت نشست.

به‌سرعت احکام خود را از وزیر دریافت نمود و کار خود را آغاز کرد.

اکنون دوره بسیار مهمی آغازشده است که شاید بتوان به‌جرئت آن را مهم‌ترین دوره نظام‌مهندسی تاکنون قلمداد کرد. وجود دولتی که به‌راستی در فکر کوچک کردن خود است، رکود فزاینده بر صنعت ساختمان، رسیدن زمان تغییر قالیباف مرد قدرتمند پایتخت، سیل فزاینده فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با تحصیلات بالا به سمت صنعت ساختمان و البته ضعف‌های آشکار و نهان ساختاری نظام‌مهندسی و مهندسانی که نمی‌دانند کجای بازی هستند دورانی را باعث شده است که بیاوببین!

 

 

 

از سوی دیگر ضعف مفرط شرکت‌های مهندسین مشاور در اثر رکود سال‌های اخیر و پررنگ شدن نقش ناظران بر ساختمان نظام‌مهندسی را در یک پیچ تاریخی قرار داده است.

به این موارد پساتحریم را نیز بیفزایید.


اما در این میان وجود سه وزیر بازنشسته در میان هیئت‌مدیره و ازقضا ریاست یکی از این سه تن، نوید دورانی را می‌دهد که شاید شکوه فراموش‌شده نظام‌مهندسی را بازسازی کند.

دستور فوری رئیس جدید در مورد نقش روابط عمومی، عنصر فراموش‌شده کلیدی در دوره قبل، نشان می‌دهد که بیطرف در دوره قبلی ناظر بینایی بوده است و از تجربیات مفید وزارتی بهره می‌برد. آیا وجود خرم، وزیر سرشناس دوران اصلاحات وزن این گروه جدید را خواهد افزود؟

آیا تجربه اعضای باتجربه کنونی خواهد توانست صادرات خدمات مهندسی را رونق بخشد؟


با نگاهی به افراد انتخاب‌شده در سراسر کشور می‌توان حدس زد چنین روندی در همه‌جا کمابیش آغازشده است. بی‌شک نظام‌مهندسی دوران انفعال گذشته را تمام کرده است و به‌سوی رنسانسی جدید پیش می‌رود.


ای‌کاش این حضور نسبتاً خوب مهندسان در انتخابات ارج نهاده شود و یادمان باشد که چندصدهزار نفر به این دوران چشم امید بسته‌اند. ای‌کاش پیش از آن‌که صندلی‌ها گرم‌ونرم شود و به روزمرگی معمول تن دهیم به پایان این تئاتر بیندیشیم. بازی درخشانی را انتظار تماشا داریم که نمی‌توان به آن کات داد!


آیا آینده آبستن حوادث بزرگی است؟


تابعد!






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;