قلندران ما

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا / همکاران گرامی سلام و خدا قوت /قرار است پس از مدت‌ها انتظار، نتایج تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات هیأت مدیره های نظام‌مهندسی اعلام شود. طولانی شدن این فرآیند کمی عجیب و پرسش‌برانگیز است که مگر قرار است چه‌کاری انجام شود و چه افرادی برای چه‌کاری کاندیدا شوند که این‌همه باید انتظار کشید و صبر کرد.
زمزمه‌هایی مبنی بر اعمال فشار برای تائید یا رد صلاحیت از سوی مراجع غیر مرتبط یا مرتبط شنیده می‌شود و البته تغییر وزیر مسکن شاید خود عاملی بر تشدید انتظار باشد. به‌هرحال اسامی به‌زودی اعلام خواهد شد و آنچه بسیار مهم است کارهای بر زمین‌مانده و تغییراتی است که باید در دوران پسا کرونا و در دولت جدید انجام شود.
بدون شک رویکرد دولت جدید متفاوت از دولت‌های یازدهم و دوازدهم خواهد بود. ترکیب تیم اقتصادی و نظرات آن‌ها نشان از توجه بیشتر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی و نوعی بازگشت به داخل است. با توجه به تورم سنگین موجود و فشار اقتصادی سنگینی که بر اقشار مختلف مردم وارد می‌شود، دولت به سمت راه‌های کوتاه‌مدت برای رونق اقتصادی خواهد بود و بخش مسکن در نوک این پیکان خواهد بود. وظایف جدیدی که برای نیروهای مسلح تعریف شده است و توافقاتی که اخبار آن منتشر می‌شود نشان از عزم جدی حاکمیت بر ادامه پروژه‌هایی چون مسکن مهر ولی با شکل‌هایی اصلاح‌شده دارد.
تغییر گسترده در شوراهای شهری و شهرداران و روی کار آمدن افرادی که چندان پیشینه خاصی در مدیریت شهری ندارند نیز باید موردتوجه قرار گیرد. همه ما دوران مدیریت شهردار اسبق تهران را به یاد داریم که با نظام‌مهندسی تهران چه کرد!
در اینجا نقش حاکمیتی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور باید خود را نشان دهد و خود را در ساختار جدید قدرت تبیین و بازتعریف کند و البته سخت از جایگاه خود دفاع کند.
خوشبختانه طبق دیده‌ها و شنیده‌های ما و نه آمار قابل استناد، تعداد زیادی از مهندسان عضو بدنه دولت و نیروهای مسلح در سازمان‌های نظام‌مهندسی عضویت دارند. حتی مهندسان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یا شوراهای شهر نیز پیش از نمایندگی مردم، عضو سازمان بوده‌اند. شناسایی این پتانسیل عظیم و استمداد از آن‌ها برای چانه‌زنی‌ها و سهم خواهی ها بسیار مؤثر است. همچنین برگزاری جلساتی جدی با سران تصمیم گیر در نیروهای مسلح و دولت‌مردان جدید نباید از دید ما مغفول بماند.
جریان جدید قدرت نیاز به تصمیم سازانی قهار دارد که پاکدست و باهوش باشند و کار با این ساختار را نیک بلد باشند وگرنه نه هر که سر تراشد قلندری داند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;