قرارگاه خاتم در ونزوئلا مترو می سازد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: به دو کشور سوریه و ونزوئلا صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم به طوریکه در کشور ونزوئلا وارد پروژه ساخت مترو در کاراکاس شدیم و حضور موفق داشتیم. همچنین در پروژه‌های نفتی ونزوئلا حضور داریم .
به گزارش تاسیسات نیوز، سردار حسین هوشی السادات در نشست خبری امروز با اشاره به طرح ۵٠ در ۵٠ که از سال گذشته آغاز شده‌است، اظهار داشت: قرار بر این بود که ۵٠ پروژه در حال ساخت و پروژه هایی که ساخت آنها شروع شده را در ۵٠ هفته تحویل دهیم که تا کنون ٢۵ پروژه به صورت کامل به بهره برداری رسیده‌است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاﯨ در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های برون مرزی قرارگاه در چه کشوری و در چه حوزه‌ای است، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های برون مرزی قرارگاه خاتم الانبیا خیلی گسترده نیست. در کشور عراق در حوزه عتبات عالیات و پروژه‌های دولتی حضور داریم و همچنین بخش خصوصی در عراق مراجعاتی برای همکاری در پروژه‌های مختلف داشتند.
وی ادامه داد : همچنین به دو کشور سوریه و ونزوئلا صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم به طوریکه در کشور ونزوئلا وارد پروژه ساخت مترو در کاراکاس شدیم و حضور موفق داشتیم . همچنین در پروژه‌های نفتی ونزوئلا حضور داریم .
سردار هوشی‌السادات  درباره میزان گردش مالی قرارگاه در حساب ٢۵٠ خزانه و میزان بدهی دولت به پیمانکاران اظهار داشت: طبق قانون بودجه میزان گردش حساب در خزانه ١٢ هزار میلیارد تومان است و البته قرارگاه مطالباتی در قالب املاک دارد که در راستای مولد سازی دارایی‌ها، این موضوع هم پیگیری می‌شود.
وی درباره میزان بدهی دولت ادامه داد: نمی‌توان عدد دقیقی از میزان مطالبات ارایه کرد چراکه برخی از قراردادها دلاری و یورویی است که مربوط به سنوات گذشته هستند و نرخ تغییر را باید محاسبه کرد. باید توجه داشت که برخی از این مطالبات به مربوط به دوره دلار ۴ هزار تومانی بوده و الان دلار چند نرخ دارد از این رو نمی‌توان عدد دقیقی از میزان مطالبات عنوان کرد اما پیگیر بدهی‌های دولت به قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تاکید بر اینکه قرارگاه وارد پروژه‌های کمتر از هزار میلیارد تومان نمی‌شود، گفت: بیش از ٩٠ درصد پروژه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و قرارگاه پیمانکار دولتی محسوب می‌شود و سه درصد از درآمدهای و واریز به خزانه از قرارگاه مشمول توسعه متوازن در مناطق محروم می‌شود. قرار بر این بود که قرارگاه وارد پروژه‌های کمتر  ٢٠٠ میلیارد تومان نشود که خود قرارگاه این سقف را به هزار میلیارد تومان افزایش داد و در حال حاضر تنها وارد پروژه های بالای هزار میلیارد تومان می‌شویم مگر اینکه پروژه‌های برای بخش خصوصی جذاب نبوده و از آن استقبال نشده باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;