قدم نو رسیده مبارک

به گزارش تاسیسات نیوز، به‌تازگی یک دستگاه کارتخوان مبتنی بر فناوری نانو ساخته شده که به قدری کوچک است که می‌تواند برای سخت‌افزارهای مختلف به‌کار گرفته شود.
شرکت آراف ایدیز (RF IDeas) دستگاه کارتخوان جدیدی به بازار عرضه کرده است. این دستگاه که pcProx Nano نام دارد مجهز به کارت‏هوشمندی است که برای تایید هویت افراد می‏تواند استفاده شود. این دستگاه بی‏نیاز از کلمه عبور و پسورد است. ‏برخلاف کارتخوان رایج، این ابزار به قدری کوچک است که می‏تواند برای سخت‏افزارهای مختلف به‌کار گرفته شود.
این دستگاه با دو شکل مختلف عمودی و افقی تولید و به بازار عرضه می‏شود. از آنجا که حق انتخاب میان این دو شکل وجود دارد، کاربردهای متعددی را می‏توان برای این دستگاه متصور بود. برای مثال از آن می‏توان برای موارد امنیتی، ردیابی، ممیزی و تایید استفاده کرد. کارگران سیار که در اماکن مختلف مشغول به‌کار هستند به راحتی می‏توانند با استفاده از این ابزار هویت خود را برای ورود به محل‏های مختلف اثبات کنند. با کمک این فناوری دیگر نیازی به استفاده از کلمه عبور و رمز نیست درحالی‌که امنیت زیادی دارد.
یکی از مزایای این فناوری کوچک بودن آن است به طوری که به سادگی می‏توان آن را درون تبلت یا کامپیوترهای شخصی All in one به کار برد. برخلاف کارتخوان عمودی، نوع افقی آن که به horizontal pcProx Nano شهرت دارد به قدری کوچک است که می‏تواند برای سخت‏افزارهای مختلف به‌کار گرفته شود. این ابزار برای دستگاه‏هایی که پورت USB آنها باید نمایه تخت داشته باشد بسیار ایده‌آل است.
این ابزار با 14/ 0 اونس وزن، بسیار کوچک بوده و برای کاربردهایی نظیر سلامت، سیستم‏های دولتی، ایمنی عمومی و شرکت‌ها مناسب است. کارتخوان جدید این شرکت برای استفاده در سیستم‏های مختلف قابل انطباق است. آراف ایدیز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید کارتخوان‏های تشخیص هویت برای ساختمان‌ها و کامپیوترها است. ادوات ساخت این شرکت بی‏نیاز از تماس مستقیم بوده و مجهز به کارت‏‏های هوشمند است. از این تجهیزات می‏توان در حوزه‏های مختلف استفاده کرد به طوری که در حال حاضر شرکت‌های خصوصی متعددی از این نوع فناوری بهره‏ مند هستند.

 

 

 قدم نو رسیده مبارک

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;