قدرت رمزارزها در تحول اقتصادی

به گزارش تاسیسات نیوز، رضا قربانی کارشناس حوزه رمزارزها با بیان این مطلب گفت: پذیرفتن رمزارزها به عنوان دارایی دیجیتال در سراسر دنیا، می طلبد که زیرساخت های مناسبی در حوزه بانکی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در کشور راه اندازی و تقویت شود.
هر چند در ایران نیز سالهاست که علاقمندان به این حوزه با مفاهیمی چون؛ بیت کوین، واتریوم و …. آشنا هستند و ورود بانک مرکزی نیز در این زمینه با پشتوانه چنین پیشینه ای صورت گرفته است، حرکت در این مسیر با توجه به اینکه دنیا در مسیر بلاگچین و فرآیندهای این چنینی گام بر می دارد مطلوب ارزیابی می شود و در حقیقت فرصتی برای توسعه کمی و کیفی مبادلات و پرداختها در داخل و خارج از کشور محصوب می شود هر چند به دلیل مشکلات دیگر این فرآیند را نمی توان رویکردی برای مقابله با تحریم یا دورزدن مشکلات موجود در این خصوص ذکر کرد. توسعه و اجرای موفق این رمزارزها در ایران در گرو این است که بانک مرکزی بعنوان مجری طرح فضای امنیتی شدیدی همزمان با اجرا ایجاد نکند و همچنین در تعامل سازنده با بخش خصوصی باشد و همچنین به هیچ وجه نسبت به واقعیت موجود دیگر رمزارهای جهانی مانند بیت و کوین و … دافعه ایجاد نکند، در اینصورت «رمزریال» رویکردی بسیار مثبت در برهه زمانی کنونی تلقی می شود که حتی می تواند با بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی مانند تورم و …. مواجهه مطلوب داشته باشد و باعث گشایش های اقتصادی نیز در سطوح مختلف شود.
او افزود: رمز ریال و رمزارز هر دو در قالب دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرند و رمزریال تنها از این جهت که جزو دارایی‌های دیجیتال به حساب می‌آید با رمزارز مشابهت دارد. رمزارز که ترجمه‌ای از کلمه کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) و به معنای توکن‌های بدون پشتوانه‌ است که بر مبنای اجماع و شبکه‌ای که حول آن حرکت می‌کند شکل گرفته‌اند و به‌نوعی پول‌هایی هستند که صدور آنها توسط بانک مرکزی انجام نشده است. در مقابل اما «رمزریال» نوعی رمزپول یا ارز دیجیتال بانک مرکزی است که در دسته استیبل‌کوین‌ها (stablecoin) (ارزش ثابت) قرار می‌گیرند.
قربانی ادامه داد: این توکن پشتوانه دارد، قیمت آن‌ ثابت است، نوسان‌های معمول رمزارزها را ندارد و برخلاف رمزارزها، بانک‌های مرکزی و حاکمیت‌ها آن‌ را تایید می‌کند و پشتوانه آن‌ ارز رایج کشور است.  قوانین موجود در زمینه دارایی های دیجیتال خلاء بسیاری دارد که نیازمند حمایت و نگاه جامع در این زمینه است و باید بسیاری از اسناد و مدارک مانند سند خودرو و … به منزله دارایی دیجیتال محسوب شده تا با روی کار آمدن رمزریال بسیاری از فرآیندهای اداری کاهش یابد و در این راستا تحولی بزرگ رخ خواهد داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;