فیلترهای سیلیسی جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، در ایالات متحده نیروگاه های برق نسبت به سایر مصرف کننده ها آب شیرین بیشتری مصرف می کنند و بیش از 50 درصد مصرف آب شیرین به میزان حدود 500 میلیارد گالن در روز را استفاده می کنند.

 

 

 

برای کمک به صرفه جویی در این آب، محققان آزمایشگاه های ملی ساندیا فیلتر سیلیسی جدیدی برای برج های خنک کن نیروگاه های برق ابداع کرده اند که با افزایش تعداد دفعاتی که آب می تواند دوباره استفاده و بازیافت شود، مقدار مصرف آب شیرین نیروگاه ها را کاهش می دهد.

 

 

 

سیلیکا یک ماده طبیعی رایج در آب شیرین با حلالیت محدود است و روی توربین ها، بویلرها، مبدل های حرارتی، لوله های انتقال و سایر تجهیزات پوسته تشکیل می دهد. این پوسته ها به دلیل مختل کردن عملکرد تجهیزات مشکل ساز هستند.

 

 

حذف سیلیکا با یک فیلتر مخصوص

 

در دو آزمایشگاه تحقیقاتی، تیم های محققان فیلترهای مخصوص، پلت ها و پودرهایی از هیدروتالکیت برای مطالعه توانایی ماده برای فیلترکردن سیلیس ساختند. یافته های تحقیقاتی نشان می دهد هیدروتالکیت حدود 90 درصد سیلیس جمع شده در آب بازیافتی را حذف می کند. توانایی این فیلتر برای استفاده مجدد از فلتر و بازیافت آب برج خنک کن می تواند هم در هزینه و هم در منابع طبیعی صرفه جویی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;