فریاد زیرآب

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: همکاران گرامی سلام و خدا قوت؛ در رویکردی تعاملی با خوانندگان و مخاطبان خود، اقدام به برگزاری جلساتی گفتگو محور با برخی از چهره‌های مؤثر و صاحب‌نظر در صفحه اینستاگرام خود نموده است. ازآنجایی‌که برخی از این چهره‌ها فعالانی هستند که به دنبال احقاق حقوق صنف می‌باشند، حرف‌های آن‌ها بسیار شنیدنی است و نشان می‌دهد که چرا مشکلاتی وجود دارد که حل نمی‌شود. جالب است که می‌توان علت ایجاد برخی از مشکلات را متوجه شد که برخی از مشکلات خودخواسته و به دلیل ضعف در مدیریت و تصمیم‌های اشتباه است و برخی از مشکلات عدم‌اصلاح مداوم ساختارها و فرآیندهاست.
دریکی از این گفت‌وگوها صحبت‌های دردمندانه‌ای از آقای مهندس مسعود کاظمی فعال صنفی شنیده شد که به دلیل چند قانون اشتباه در بخش نظارت گاز، عده‌ای بالغ‌بر بیست نفر از همکاران ما، ماه‌هاست که به دنبال حل این مشکل در پیچ‌وخم‌های اداری هستند. از یک‌سو این حمیت و کوشش جمعی بسیار ارزنده و غرورآفرین است و از سویی دیگر تعجب‌انگیز است که پس مسئولان مربوطه در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان چه می‌کنند که این فریادها را نشنیده‌اند و عده‌ای باید خود به‌تنهایی به دنبال حل مشکلات باشند؟
شاید در جامعه مدنی وجود افرادی در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و یا به‌صورت انفرادی به‌عنوان معترض و اصلاحگر پذیرفتنی باشد، که آن‌هم به دلیل فاصله‌های طبیعی حاکمیت و مردم است، اما در سازمانی با چند هزار عضو و وجود هیئت‌مدیره گروه تخصصی و نیز نمایندگانی در هیئت‌مدیره سازمان که اتفاقاً بسیاری از این عزیزان خود از فعالان فضای مجازی هستند و بدون محافظ! تردد می‌کنند و مدام در جلسات و پروژه‌ها همکاران خود را می‌بینند، ادعای فاصله بین حاکمیت و اعضا بسیار بی‌معنی است. نمی‌توان پذیرفت که از وجود مشکل بی‌اطلاع هستند. نمی‌توان پذیرفت امکان اصلاح را پس از چند سال مسئولیت نداشته‌اند. نمی‌توان پذیرفت که خواسته‌اند و نشده است؛ زیرا هیچ اطلاع‌رسانی خاصی نداشته‌اند. تمام این فرضیات باطل است و تنها یک فرض را برای ما شفاف می‌کند که شاید افرادی توانمند نبوده‌اند و یا اگر بوده‌اند خواستی نبوده است.
این فریادهای دردمندانه را در حافظه خود نگه‌داریم و بار دیگر این گفت‌وگو را مرور کنیم. هرچند که این موارد مربوط به نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بوده است ولی این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که آیا در سازمان‌های نظام‌مهندسی سایر استان‌ها چنین مشکلاتی نیست که بیان نمی‌شود؟ و اگر بیان می‌شود کجا مطرح می‌شود که ما بی‌خبریم. این انتقاد به همکاران خود ما هم وارد است که چرا در تمام این ماه‌های پیگیری، مشکل در قالب یک نوشتار یا حتی صحبتی شفاهی مطرح نشده است؟
یادمان باشد که صحبت‌های رسمی و جدی نیاز به تریبون رسمی دارد و تأسیسات نیوز همیشه خود را تریبون جریانات اصلاحگر می‌داند و البته تأسیسات نیوز یک‌بار نقش خود را در کمپین گاز به‌خوبی نشان داد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;