فرضیه جدید: دیزل بهتر از بنزین!

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یک مطالعه جدید منتشره در گزارشات علمی می گوید: «خودروهای دیزلی مدرن نسبت به خودروهایی که با بنزین کار می کنند، آلودگی کمتری منتشر می کنند.

 

 

 

از آنجایی که دیزل بسیار پاک تر از قبل است، قانون گذاران محیط زیست باید تمرکز خود را معطوف خودروهای بنزینی کثیف تر و سایر منابع آلودگی هوا معطوف دارند.

 

 

 

دیزل شهرت بدی دارد چون شما می توانید آلودگی را ببینید، اما در واقع آلودگی نامرئی که از بنزین در خودروها می آید بدتر است.




گام بعدی باید تمرکز روی بنزین حذف خوردوهای دیزلی قدیمی از جاده ها باشد. خودروهای دیزلی مدرن استانداردهای جدید را پذیرفته اند و در حال حاضر بسیار تمیزند، بنابراین باید به قانون گذاری برای موتورهای بنزینی جاده ای توجه بیشتری کرد.

 

 

 

این مطالعه که توسط محققان سوییسی و نروژی با کمک دانشمندان ایتالیایی، فرانسوی و آمریکایی انجام شده به موضوع ذرات کربنی منتشره از اگزوز خودروها پرداخته است.

 

 

ذرات کربنی از کربن سیاه، آئروسل های آلی اولیه و مخصوصاً آئروسل آلی ثانویه تشکیل می شوند که حاوی انواع اکسیژن مضر هستند و می توانند با بافت ریه آسیب بزنند.

 

 

 

در سال های اخیر، خودروهای دیزلی جدیدتر در اروپا و آمریکای شمالی ملزم به تجهیز به فیلترهای ذرات دیزل بوده اند که به میزان قابل توجهی آلودگی منتشره آنها را کاهش می دهد.

 

 

 

در آزمایشگاه خودروهای بنزینی به طور میانگین در 22 درجه سانتی گراد، 10 برابر ذرات کربنی بیشتر و در 7- درجه 62 برابر ذرات بیشتری منتشر کردند.

 

 

 

افزایش انتشارات در دماهای پایین به تاثیر استارت سرد موتورهای ناکارامدتر بنزینی مربوط می شود.

 

 

 

این نتایج الگوهای موجود در مورد خودروهای دیزلی را به چالش می کشد.

 

 

 

درست است که خودروهای دیزلی قدیمی تر به دلیل نداشتن DPF ها نسبت به خودروهای بنزینی آلودگی بیشتری تولید می کنند، و خودروهای دیزلی در کل اکسیدهای نیتروژن بسیار بیشتری منتشر می کنند که سبب باران اسیدی و مه دود می شود. اما افزودن DPF ها در خودروهای پیشرفته این مقادیر را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;