فرصت طلایی

روح الله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 208 میباشد.


همکاران عزیز سلام و خدا قوت


در فهرست اعلامی ممنوع الورودهای! وزارت بازرگانی، برخی از محصولات و کالاهای تاسیساتی نیز مشاهده می‌شود. البته این‌که در عرصه تجارت جهانی چنین مواردی صحیح نیست و نباید به مشکلاتی از این دست برخورد کنیم امری است بدیهی؛ اما چه کنیم که جنگ اقتصادی جدید شروع شده است و باید با شرایط خاص آن کنار آمد. ای‌کاش دولت محترم زودتر به فکر می‌افتاد و تعرفه‌های مناسبی به برخی محصولات خاص اعمال می‌کرد تا تولیدکننده داخلی به فکر تعدیل پرسنل خود و واردات محصولات آماده نیفتد و تولید را رها نکند.


اکنون فرصتی فراهم شده است تا تولیدکنندگان قدرتمند داخلی ما شروع به برآوردن نیازهای بازار داخل کنند. نیاز شدید بازار داخلی به صدها نوع کالای تاسیساتی که بسیاری از آن‌ها سال‌ها در کشور تولید می‌شده است و ممنوعیت ورود نمونه‌های خارجی می‌تواند خون تازه‌ای در رگ‌های تولیدکنندگان ما جاری کند؛ حتی اصناف متعدد مرتبط با تولید مانند انجمن صنعت تاسیسات و اتحادیه فروشندگان تجهیزات شوفاژ و تهویه مطبوع می‌توانند با استخدام متخصصان بازاریابی، صنایع، مدیریت بحران و غیره نوسازی و مشاوره به تولیدکنندگان داخلی را انجام دهند.


کاری که سازمان نوسازی باید انجام دهد و البته برای تولیدکنندگان کوچک‌تر انجام نمی‌دهد. چرا انجمن صنعت تاسیسات خود چنین مسئولیتی را نپذیرد؟ تولیدکنندگان قدرتمندی که هسته اصلی را تشکیل می‌دهند و مدیران با تجربه‌ای چون مهندس طباطبایی و یا مهندس معتمد در صنف اگر اکنون به میدان نیایند دیگر چه نیازی به انجمن و صنف هست؟


در این جنگ بزرگ به فرماندهان بزرگ و با تجربه و سرداران جوان و قدرتمند نیاز است. از هوش و قدرت جوانان نباید غافل شد که تمام استارت‌آپ‌های بزرگ حاصل خرد همین بچه‌هایی است که به آن‌ها اعتماد نشد و اکنون مجبوریم به قدرت آن‌ها اعتراف کنیم. همین نیروهای باهوش سرداران ما هستند. کسانی که برای دانش، مرز تعیین می‌کنند.


در این جنگ بزرگ وقت آن است که از خواب برخیزیم. این خواب، خواب مرگ است و بیداری از آن نجات. مبادا که به دست سربازان دشمن از خواب بیدار شویم!


تا بعد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;