فرش قرمز برای مردی از جنس صنعت

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز در روز ملی صنعت ایران از پیشکسوت عرصه صنعت تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

 

احمد بستانچي بنيانگذار، رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت توليدي دمنده به پاس عملكرد درخشان و ايجاد تحول و توليدات خلاقانه در صنعت انواع‌هاي فن، هواكش‌ها و هواسازهاي صنعتي در ايران در سن 66 سالگي به عنوان پيشكسوت صنعت در گراميداشت روز ملي صنعت و معدن و تجليل از واحدهاي صنعتي نمونه و برتر استان تهران معرفي  و مورد سپاس ويژه قرار گرفت.

احمد بستانچي كه از سوي صنعتگران، برخی مسئولان و دست اندركاران صنعت و توليد كشور به عنوان كهنه سرباز صنعت خوانده مي‌شود، در سال 1346 توليد فن‌ها و هواكش‌هاي صنعتي را براي اولين بار در تهران آغاز كرد و به تدريج در طول گذر زمان فناوري توليدات خود را با آخرين تكنولوژي‌هاي جهاني منطبق ساخت، تا جايي كه پيوسته در طول 50 سال گذشته توليدات وي در بازار داخلي بي رقيب و در بازارهاي جهاني نيز با استقبال فراوان روبرو شد.

بستانچي كارخانه دمنده را در دهه 60 به خاتون آباد در خاوران منتقل كرد و با توسعه تاسيسات كارخانه، ماشين آلات جديد را به خدمت گرفت و به تنوع توليدات خود افزود.

وي در سال‌هاي بعد از اتمام جنگ تحميلي و آغاز دوران سازندگي كه مقارن با توسعه صنعتي كشور و ظهور رقباي تازه در بازار داخلي و همچنين افزايش تدريجي واردات محصولات مشابه خارجي بود، توليدات دمنده را به جايي رساند كه با وجود تمام رقبا و واردات بي رويه، همچنان شهرت و آوازه خود را به عنوان بهترين توليدكنننده هواكش‌ها و هواسازهاي صنعتي حفظ كرده است.

به اين ترتيب با روي آوردن مشتريان بي شمار به سوي محصولات دمنده توسعه اين كارخانه الزامي‌شد و بستانچي را واداشت كه در شهرك صنعتي عباس آباد طرح توسعه خود را به اجرا در آورد.

وي دراين شهرك زميني وسيع به وسعت 13 هكتار خريد و سالن‌هاي تازه اي در آن احداث كرد تا فاز اول طرح توسعه دمنده را به مرحله اجرا درآورد. اين گونه شد كه در حال حاضر طرح توسعه  شركت دمنده در شهرك صنعتي عباس آباد در شهرستان پاكدشت به يكي از بزرگترين كارخانه‌های اين شهرك تبديل شده است.

از مشخصات فاز اول طرح توسعه احداث  12 سالن عظيم توليدي است كه قرار است هركدام از اين سالنها 3 طبقه شده و مجموعا 36 سالن توليد تا پايان سال 1398 به زير بار توليد برود، در اين مرحله، شركت دمنده تعداد كارگران خود را به 3000 نفر خواهد رساند و تنوع توليد را افزايش خواهد داد. در حال حاضر دمنده 130 مدل فن‌هاي پيشرفته خانگي، صنعتي و تاسيساتي توليد مي‌كند كه هر كدام از آنها متناسب با سازه‌هاي مهندسي گوناگون تعريف شده و حتي عظيم ترين ساختمان‌ها، تونل‌ها و مغار‌ها را بي‌نياز از واردات محصولات مشابه خارجي كرده است.




انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;