فراخوان سازمان برای جلب نظرات اعضا برای سند مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

 خیلی‌ها معتقدند «مدلسازی اطلاعات ساختمان» چهارمین انقلاب صنعتی در حوزه ساختمان است. برای همین این فناوری در کشورهای پیشرفته و صنعتی به‌سرعت مورد توجه قرار گرفته است. کشورهای در حال توسعه به نحو روزافزون در یک رقابت جهانی کاربست سریع آن را در ابعاد ملّی و منطقه‌ای در دستورکار خود قرار داده‌اند.بسیاری از صاحب‌نظران، آینده صنعت ساختمان را در گروی تحقق BIM می‌دانند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وزارت راه‌وشهرسازی هم از سال ۹۷ برای همین به تدوین سند راهبردی ایجاد، کاربست و توسعه BIM در ایران اقدام کرده است؛ این سند که با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه شده، حالا در مراحل نهایی است. در همین راستا از سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل فنی-مهندسی کشور خواسته شد تا نظرات کارشناسی خود را برای بهبود اجرای آن اعلام نماید.
مهندس احمد خرم رئیس محترم سازمان نظام مهندسی کشور نیز ، با ارسال نامه ای خطاب به رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی در سراسر کشور، خواستار اعلام‌نظر اعضای هیأت مدیره و اعضای سازمان در این‌ خصوص شده است. در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس بیژن خطیبی به عنوان عضو منتخب هیأت مدیره و رئیس کمیته مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)، از اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخواست بررسی و اعلام نظر سند فوق‌الذکر را نموده اند.
اعضای محترم سازمان می‌توانند پیشنهادات سازنده و نظرات اصلاحی خود را در این‌باره به آدرس پست الکترونیکی این کمیته bim@tceo.ir ارسال نمایند.
جهت دریافت متن سند اینجا را کلیک نمایید.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;