غوغای لامپ های خورشیدی در امارات

امارات متحده عربی توسط گروه الفطیم که یکی از کسب‌وکارهای متنوع پیشرو در خاورمیانه است، رکورد جدیدی را در گینس برای روشن کردن بیشترین تعداد لامپ خورشیدی در کنار هم به ثبت رسانده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این پروژه از ۳۰۰۰ لامپ خورشیدی که به صورت دست ساز توسط ۱۰۰۰ دانش آموز از مدرسه جهانی آمریکایی بنیاد آموزش الفطیم و مدرسه بین المللی دیرا(Al Futtaim Education Foundation’s Universal American School and Deira International School) ساخته شدند، استفاده شده است تا شکل درخت ملی امارات متحده عربی را به خود بگیرد.
به نقل از فیلیپینوتایمز، گروه الفطیم رویداد «درخت نور» را به افتخار ماه جهانی زمین در ماه آوریل آغاز کرد. این رویداد به لطف تلاش‌های جمعی بخش‌های تجاری متعدد این گروه از جمله املاک الفطیم، بنیاد آموزش الفطیم، خودروسازی الفطیم، مرکز خرید جشنواره شهر دبی و برنامه وفاداری آنها موفقیت‌آمیز بود.
این مراسم با حضور مقاماتی مانند آلفونسو فردیناند ور(Alfonso Ferdinand Ver)، سفیر فیلیپین در امارات متحده عربی و هون مارفورد ام آنجلس(Hon. Marford M. Angeles)، سرکنسول فیلیپین از سرکنسولگری فیلیپین در دبی انجام شد.
یکی از دلایل ثبت این رکورد جهانی، تقویت آگاهی در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر و پایداری بود و گروه الفطیم با کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد ۲۰۲۳(COP۲۸) به عنوان یک شریک استراتژیک کار کردند.
کری راس(Kerry Ross)، مدیر عملیات بنیاد آموزش الفطیم، می‌گوید: به عنوان یکی از مشاغل پیشرو در امارات متحده عربی، هدایت چنین ابتکاری در ماموریت ما برای پرورش فرهنگ پایداری در همه بخش‌ها و جوامع مختلف ضروری است.
او افزود: ما به طور فعال نسل بعدی دانش آموزان مدارس الفطیم، مدرسه یونیورسال آمریکایی و مدرسه بین‌المللی دیرا را درگیر کردیم تا نقشی کلیدی در ایجاد این لامپ‌های خورشیدی ایفا کنند، در مورد چالش‌های زیست محیطی بیاموزند، و به جوامع محروم نور بیاورند.
راس همچنین مردم را به شرکت در کارگاه‌ها و فعالیت‌های عمومی در مرکز خرید دبی فستیوال سیتی تشویق کرد. هدف این رویدادها افزایش آگاهی در مورد گذار به انرژی پاک‌تر و آموزش به شرکت کنندگان در مورد رسیدگی به نابرابری‌های انرژی جهانی است.
با این حال، این رویداد هدف عمیق‌تری دارد. گروه الفطیم با همکاری شرکت Liter of Light وابسته به یونسکو، لامپ‌های خورشیدی را به ۳۰۰۰ خانوار در روستاهای محروم اهدا می‌کند. این ابتکار با هدف ارائه انرژی مقرون به صرفه و پایدار به جوامع بدون دسترسی به برق است.
این تمام ماجرا نیست. هر یک از لامپ‌های خورشیدی دست‌ساز می‌تواند به مدت پنج سال دوام بیاورد و با جایگزینی نورهای سنتی، به ویژه نفت سفید، با انرژی پاک، انتشار کربن را تا ۱۰۰۰ کیلوگرم کاهش دهد.
ایلاک دیاز(Illac Diaz)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Liter of Light، اظهار داشت: در مورد دسترسی به انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه، نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز نمی‌توانند به برق دسترسی داشته باشند یا توانایی خرید آن را داشته باشند. ما معتقدیم که همکاری با جوامع محلی و جوانان برای درک چالش‌ها و یافتن فرصت‌هایی برای اقدام ضروری است.
ما با گروه الفطیم به عنوان بخشی از یک ابتکار مشارکتی، انتشار صفر برای تقویت اطلاع‌رسانی در مورد آب و هوا از سراسر منطقه آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا شریک شده‌ایم. ما امیدواریم با همکاری گروه‌های تجاری مستقر مانند گروه الفطیم و بخش‌های مختلف آن، الهام بخش مردم باشیم تا ردپای کربن خود را کاهش دهند و در عین حال به روشی ملموس به کاهش فقر انرژی در در سراسر منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم، کمک کنیم.
یکی از اولین دانش آموزانی که برای این رویداد جهانی لامپ خورشیدی ساخت، آرمان رودار بود. او انگیزه خود را هنگام ساختن فانوس‌ها با فیلیپینی تایمز در میان گذاشت.
رودار گفت: انگیزه من تلاش برای تبدیل جهان به مکانی بهتر بود. این می‌تواند چیزی به سادگی ساختن یک چراغ برای کسی باشد تا بتواند تکالیف خود را در شب انجام دهد. این چیزی است که واقعا ساده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;