غنی سازی گیاهان با فاضلاب

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان موسسه بیوتکنولوژی و مهندسی ارتباطات فرانهوفر آلمان روش جدیدی برای برداشت فسفر که ماده تشکیل دهنده کلیدی کودهای کشاورزی است از فاضلاب ابداع کرده اند.

 

 

 

 

رآکتور مورد استفاده در این روش به نام ePhos می تواند در واحدهای تصفیه آب نصب شده و مواد اولیه خام فاضلاب را به یک جریان بسیار غنی برای گیاهان تبدیل کند. رآکتور با یک پیل الکترولیز تغذیه می شود که امکان استخراج نیتروژن و فسفر با یک الکترود منیزیم را فراهم می سازد. نتیجه این فرایند، فسفات آمونیوم منیزیم یا استروویت پتاسیم است.

 

 

 

 

مزیت اصلی فرایند الکتروشیمیایی بودن است؛ در نتیجه نیاز به افزودن نمک یا قلیا و نیز مواد شیمیایی برای اپراتورهای واحد آب را از بین می برد.


 

آزمایشات نتایج امیدبخش در بازیابی حدود 85 درصد فسفر را نشان می دهد. محققان برای بهبود رآکتور از طریق افزودن مدول های فراوری کار می کنند تا واحدها بتوانند آمونیوم را نیز بازیابی کنند.

 

 

 

 

این روش می تواند به تقاضای رو به رشد فسفر پاسخ دهد چون تولید آن سخت تر و گران می شود. برای مثال اروپا تا حد زیادی وابسته به واردات از مناطق دیگر است. تنها شرط این روش این است که آب باید مقادیر زیادی فسفر داشته باشد.

 

 

 

 

محققان توافقی با عرضه کننده سیستم تصفیه اب در ایالات متحده امضا کرده اند. شرکت تکنولوژی را در این کشور و نیز کانادا و مکزیک بازاریابی می کند.

 

 

 

 

این فناوری اخیراً در IFAT – نمایشگاه اصلی تجارت آب، فاضلاب، پسماند و مدیریت موارد خام در مونیخ آلمان – در معرض نمایش گذاشته شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;