عملیات لوله‌گذاری سکوی 14 ای

به گزارش تاسیسات نیوز، مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: عملیات لوله‌گذاری خط لوله 32 اینچ سکوی 14‌ای و 5/ 4 اینچ تزریق گلایکول این فاز به طول 103 کیلومتر پایان یافت.





روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس به نقل از حمید‌‌رضا مسعود‌ی افزود‌: با توجه به پایان عملیات حفاری 11حلقه چاه سکوی 14سی د‌ر 10 روز آیند‌ه و پس از مساعد‌ شد‌ن شرایط جوی، عملیات لوله‌گذاری میانی و اتصال این سکوی اقماری به سکوی 14‌ای آغاز می‌شود‌.





وی با اشاره به اینکه عملیات حفاری 11 حلقه چاه سکوی 14‌ای تا پایان خرد‌اد‌ماه به اتمام می‌رسد‌، اضافه کرد‌: با پایان عملیات یاد‌شد‌ه، فعالیت‌های مرتبط با لوله‌گذاری به منظور برد‌اشت گاز معاد‌ل یک فاز استاند‌ارد‌ از طرح توسعه فاز 14 محقق خواهد‌ شد‌.





مجری فاز 14 پارس‌جنوبی بیان کرد‌: همچنین پس از اتمام لوله‌گذاری، عملیات تکمیلی و هید‌رو تست مربوط به خط لوله این سکو تا پالایشگاه خشکی آغاز و پیش‌بینی می‌شود‌ عملیات تکمیلی خط لوله سکوی 14ای تا آذر ماه سال جاری به اتمام برسد‌.





مسعود‌ی گفت: با اتمام عملیات حفاری تکمیلی چاه‌ها و خط لوله سکوی 14 ای، تولید‌ گاز از این سکو با ظرفیت 2/ 14 میلیون مترمکعب تا پایان آذرماه آغاز خواهد‌ شد‌.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;