عمارت صخره خورشید، نیروگاه بزرگ انرژی های تجدیدپذیر

صخره خورشیدی
مهندس نیره شمشیری
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: عمارت صخره خورشید توسط یک شرکت دولتی در کشور تایوان ساخته شده و به عنوان یک مرکز نمایشگاهی برای ذخیره و نگهداری تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بیشتر ساختمان با پنل های خورشیدی پوشیده شده و به گفته شرکت طراح، انتظار می رود ۱ میلیون کیلووات ساعت در سال انرژی سبز تولید کند.
با اینکه بیشتر نمای این ساختمان با پنل های خورشیدی پوشیده شده اما پنجره ها و دریچه هایی برای تهویه طبیعی هم در ساختمان تعبیه شده است. برای اینکه تصوری از عدد ۱ میلیون کیلووات ساعت در سال داشته باشید، خوب است بدانید مطالعات دولت آمریکا نشان می دهد کل خانه های امریکا در هر سال به طور متوسط تنها ۱۱۰۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.
MVRDV – شرکت طراح این سازه – می گوید: «محل در نظرگرفته شده در طول سال مقدار زیادی نور خورشید دریافت می کند و در نتیجه شکل گرد صخره خورشید برای بالاترین بهره مندی از مقدار نور خورشید موجود طراحی شده است. نما با یک سری چین و شکن ها، که در سطح بالاتر خود از پنل های خورشیدی پشتیبانی می کنند، امکان بالاترین بهره برداری از این پتانسیل خورشیدی را فراهم می سازند. زاویه این چین و شکن ها روی همه بخش های نما تنظیم شده تا پتانسیل تولید انرژی پنل ها به حداکثر برسد.
در نتیجه، ساختمان می تواند حداقل ۴۰۰۰ متر مربع پنل های خورشیدی را پشتیبانی کند که تقریباً ۱ میلیون یلووات ساعت انرژی پاک را در سال تولید می کنند – مقدار انرژی که معادل سوختن ۸۵ تن نفت خام است و ساختمان را کاملا خودکفا می سازد. به علاوه گزینه های طراحی بیشتری هم در دست بررسی است که سطح پنل های خورشیدی را باز هم افزایش می دهد و محاسبات نشان می دهد ساختمان می تواند تا ۷/۱ میلیون کیلووات در سال تولید کرده و به برق شبکه تزریق کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;