عراق آماده واردات گاز از ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، هفته گذشته یک تیم کارشناسی عراقی برای گفت‌وگوی نهایی با مسوولان شرکت ملی گاز ایران به تهران سفر کردند.





در این سفر که اواخر هفته گذشته با حضور یک هیات عراقی برای انجام گفت‌وگو با مسوولان شرکت ملی گاز برای نهایی کردن پرونده صادرات گاز به تهران رقم خورد، مسوولان عراقی ابراز امیدواری کردند که واردات گاز از ایران تا حداکثر یک ماه آینده با حل مشکلات مالی، آغاز شود.

 

 

 

فارس افزود؛ جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در دیدار با این هیات عراقی اعلام کرد: صادرات گاز به عراق برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده که بتوانیم گاز مورد نیاز کشور همسایه را از دو طریق تامین کنیم.





این مقام مسوول تصریح کرد: برای طرح توسعه و افزایش صادرات گاز به کشور عراق، بخشی از خط انتقال گاز ششم سراسری که نقش بسیار مهمی در پایداری جریان گاز غرب کشور و به خصوص صادرات گاز به عراق را دارد بهره‌برداری شده و مابقی آن نیز در حال تکمیل است که با بهره‌برداری کامل از آن می‌توانیم حجم بالایی از گاز را به کشور همسایه صادر کنیم.





وی افزود:‌ بر‌اساس قرارداد صادرات گاز به عراق از مسیر بغداد، ارسال گاز به این کشور از محل نفت شهر با حجم روزانه هفت میلیون مترمکعب آغاز و به تدریج بر‌اساس برنامه زمان بندی تا 25 میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;