ظرفیت تولید ۲۱۰هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در کشور

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۱۰ هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در قالب انرژی‌های پاک در کشور وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همایون حائری در حاشیه آیین افتتاح طرح‌های صنعت برق در نیزار قم عنوان کرد: در هفته سوم پویش “الف-ب-ایران” به قم آمده‌ایم تا ۴ پروژه صنعت برق را افتتاح کنیم، ضمن اینکه یک پروژه نیز کلنگ‌زنی شد که اعتبار طرح‌ها در مجموع ۲۲۶ میلیارد تومان است.
معاون وزیر نیرو افزود: در این پویش قرار است تا پایان سال ۲۲۷ طرح زیرساختی در حوزه صنعت نیرو با اعتبار ۳۳هزار میلیارد تومان در کشور عملیاتی شود که با این پویش، ۲۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۱۰هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی در قالب انرژی‌های پاک در کشور وجود دارد.
حائری بیان کرد: همچنین ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی درکشور تولید می‌شود که تا پایان سال این رقم به یک هزار مگاوات افزایش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌های زیرساختی در تامین برق صنایع و رونق اقتصادی کشور سهم مهمی دارد و افزایش طرفیت نیزار در تامین برق مصارف خانگی نیز اثرگذار است.
معاون وزیر نیرو گفت: نیروگاه خورشیدی در قم با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در ۱۰۰۰ هکتار زمین جانمایی شده است که ظرفیتی مهم در ایجاد شهرک انرژی‌های نو به شمار می رود.
وی افزود: تعرفه‌های جدید انرژیهای نو هفته‌های گذشته توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است که افزایش ۳۰ درصدی تعرفه فرصت خوبی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است.
حائری بیان کرد: ضریب بار در تولید نیروگاه‌های خورشیدی در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست و در برخی ساعات در تابستان گذشته ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی کشور به ۵۰۰ مگاوات رسید که آمار خوبی را نشان می‌دهد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;