طلبکاری 10 هزار و 500 میلیارد تومان

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل شرکت بهره برداري و تعميراتي مپنا گفت: مپنا 3 هزار و 500 ميليارد تومان بابت تبديل سه نيروگاه گازي پرند، عسلويه و فردوسي مشهد به سيکل ترکيبي طلب دارد.


سيد محمدرضا شريفي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: براساس قانون بودجه، دولت موظف است به سرمايه گذاراني که نيروگاه گازي را به سيکل ترکيبي تبديل مي کنند بابت سوخت صرفه جويي شده معادل سوخت يا هزينه آن را پرداخت کند که از اين موضوع بابت هر کدام ازسه نيروگاه ياد شده بيش از هزار و 100 ميليارد تومان از محل قرارداد بيع متقابل طلب دارد.


وي گفت: اين در حالي است که به غير از اين مقدار مپنا 7 هزار ميليارد تومان بابت اجراي طرح هاي نيروگاهي از وزارت نيرو طلبکار است.


شريفي افزود: در فاز اول قراردادهاي بيع متقابل سه نيروگاه پرند، عسلويه و فردوسي مشهد براي تبديل به بخش بخار (سيکل ترکيبي) هر کدام از نيروگاه ها شش واحد گازي دارند که کار ساخت بخش بخار اين نيروگاه ها آغاز شد.


وي گفت: واحد اول بخار نيروگاه پرند ماه گذشته وارد مدار شد و تا پايان سال واحد دوم و تا پيک سال آينده واحد سوم نيروگاه بخار پرند به مدار خواهد آمد.


مديرعامل شرکت بهره برداري و تعميراتي مپنا افزود: نيروگاه گازي پرند هزار مگاوات است که با تبديل آن به سيکل ترکيبي 500 مگاوات به ظرفيت نيروگاه افزوده خواهد شد و راندمان نيروگاه از 33 درصد به 50 درصد افزايش مي يابد.


شريفي گفت: نيروگاه عسلويه نيز واحد اول بخار آن قبل از پيک سال آينده وارد مدار مي شود همچنين واحد اول بخار نيروگاه مشهد نيز سال آينده به مدار مي آيد.


وي افزود: در مجموع واحدهاي بخار سه نيروگاه ذکر شده در پيک 98 با ظرفيت کامل به مدار خواهند آمد.


مديرعامل شرکت بهره برداري و تعميراتي مپنا گفت: اين سه نيروگاه متعلق به مپنا است و البته بخشي از طرح تبديل نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي است و ساير نيروگاه هايي که قرار است به سيکل ترکيبي تبديل شوند مالکان آنها دولت يا بخش خصوصي است.


مديرعامل شرکت بهره برداري و تعميراتي مپنا ادامه داد: مانند نيروگاه کاشان، سمنان، شاهرود، چابهار و خرمشهر براي تبديل به سيکل ترکيبي مشخص شدند که اغلب مشکلات تأمين سرمايه دارند و به جز نيروگاه کاشان و سبلان که ساخت بخش بخار آن آغاز شده ساير نيروگاه ها به دليل مشکلات هنوز به مرحله اجراي اين نرسيدند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;