طرح ملي فرآورشي واحد نمک زدايي اهواز ، آماده بهره برداري

 

طرح ساخت تسهیلات فرآورشی در واحد نمکزدایی بنگستان اهواز با 99 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، این پروژه یکی از طرح های ملی است که در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال اجرا است، و هدف از اجرای آن ، اصلاح سامانه فرآورش کنونی از طریق ایجاد تسهیلات جدید نمکزدایی به منظور فرآورش نفت نمکی میدان اهواز بنگستان می باشد.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی از 110 هزار به 165 هزار بشکه در روز را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

ساخت 2 دستگاه نمک گیر برقی ( دیسالتر) و 2 دستگاه پیش گرمکن غیر مستقیم نفت ، تاسیسات اصلی و سیستم های DCS و ESD، کلید خانه، بسته تزریق مواد شیمیایی و سیستم تصفیه پساب از تاسیسات جانبی این پروژه محسوب می شوند.

آقای موسوی افزود :‌ اعتبار تخصیص یافته برای این طرح حدود 156 میلیارد و 390 میلیون ریال است و پیش بینی می شود که تا پایان امسال وارد مدار عملیات شود .

واحدهای نمک زدایی یکی از واحد های فرآورشی صنعت نفت هستندکه با جداسازی نمک و املاح موجود در نفت خام، سبب افزایش کیفیت نفت خام ارسالی به پالایشگاه ها و مبادی مصرف می شود.

در حال حاضر 12 طرح ملی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال اجرا است که از میان آن ها 10 طرح در حوزه مهندسی و ساختمان هستند.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بزرگترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران است که با دارا بودن 60 میدان هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره ای بیش از 400 هزار کیلومترمربع در استان خوزستان و بخشهایی از استانهای فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر مسئولیت راهبری عملیات تولید نفت، گاز و مایعات گازی را عهده دار است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;