طرح فهام آغاز شد

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان درباره آغاز طرح فهام گفت: طرح تعویض ده هزار کنتور برق مشترکان دیماندی با نام فهام(فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری و پیروی از منویات معظم له که رسیدن به مقاصد اقتصاد مقاومتی است استارت خورد.





مدیرعامل برق لرستان گفت: در این پروژه که کاملأ اهداف اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند ده هزار کنتور مصارف سنگین و دیماندی مشترکان در سطح استان تعویض و کنتورهای هوشمند فهام جایگزین آنها خواهد شد.





مهندس فریدون خودنیا اظهار داشت: از این تعداد 2133 کنتور مربوط به چاههای کشاورزی و مابقی یعنی بیش از هفت هزار کنتور دیگر مربوط به مشترکان دیماندی در سطح استان است.





وی گفت: قیمت هر کدام از این کنتور ها یک میلیون تومان است و مقرر شده تا پایان سال جاری کلیه آنها تعویض شوند.





مهندس خود نیا افزود: این طرح مزایای فراوانی دارد که به صورت عمده میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: • قرائت از راه دور کنتورها در بستر مخابراتی • صرفه جویی چشمگیر در سوخت و کاهش هزینه های تردد و کاهش خطرات جاده ای • صرفه جویی در نیروی کار و منابع انسانی • برداشت کلیه پارامتر های شبکه ازجمله ولتاژ، جریان، هارمونیک ها • جلوگیری از غیر مجازها اینها فقط بخشی از رسیدن به مطلوبیت نهایی اقتصاد مقاومتی است.





وی افزود: علاوه مزایای فوق مزایای برجسته دیگری نیز در نتیجه پروژه فوق مکتسب می شود که شامل اجرای مأموریت های مربوطه در حوزه پیک سایی مدیریت مصرف، ذخیره عملیاتی، تعطیلات و تعمیرات صنایع و مخصوصأ کاهش هزینه ها در ابعاد وسیع بوده که می تواند تداعی کننده اهداف اقتصاد مقاومتی باشد. در ادامه آقای چنگیز شیرازی مدیر امور مشترکان طی گفتگویی اختصاصی با دفتر روابط عمومی در خصوص این طرح مطالبی را عنوان کرد.





مدیرامور مشترکان گفت: این طرح در سراسر استان و به طور همزمان به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم برای افزایش حداکثری اندازه گیری انرژی برق مصرفی مشترکان دیماندی آغاز شده است. آقای شیرازی بیان داشت: یکی از مزیت های برجسته این طرح قرائت مقدار مصرف برق و ولتاژ مشترکان دیماندی است که این قابلیت باعث می شود تا اعمال مدیریت های لازم برای ارتقای خدمات قابل ارائه به لحاظ کیفی رشد افزاینده ای نسبت به گذشته داشته و اینگونه مشترکین رضایتمندی بیشتری نسبت به کیفیت انرژی تحویلی و قرائت صحیح و دقیق مقدار مصرف خود داشته باشند.





وی گفت: با توجه به قیمت کنتورها مبلغ ده میلیارد تومان اعتبار از طرف توانیر و سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و عملیات اجرایی طرح آغاز و تعدادی از آنها تعویض شده است.





شیرازی اعلام کرد: برای اجرای طرح فوق در هر یک از شهرستان های تابعه استان سه گروه اجرایی با تجهیزات کامل و طی کردن آموزش های تخصصی در نظر گرفته شده که در مجموع 30 گروه حرفه ای در حال اجرای طرح هستند.





مدیر مشترکان برق استان گفت: به منظور پوشش حداکثری ارتباط دیتا کنتورهای تعویضی تعداد 10 هزار سیم کارت تلفن همراه همزمان نصب می شود تا با سرورهای مربوطه بصورت آنلاین در ارتباط باشند. وی اشاره کرد: با توجه به اینکه در میانه فصل آبیاری کشاورزی قرار داریم اولویت اول تعویض کنتورهای این مشترکان است که بیش از دو هزار انشعاب کشاورزی در سطح استان داریم. شیرازی در خاتمه ابراز داشت: هدف ما ارتقای رضایت مشترکان در خصوص بهبود کیفیت انرژی تحویلی به آنهاست که با اجرای این طرح مزیت فوق کاملأ محقق شده و در نهایت میزان رضایتمندی آنان نیز افزایش خواهد یافت.




منبع: روابط عمومی شرکت برق لرستان







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;