چه گروه‌هایی از خرید انشعاب فاضلاب معافند؟

مدیرعامل آبفا جنوب شرقی تهران گفت: اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های حقوق برقراری انشعابات فاضلاب شهرهای تحت پوشش استان تهران معاف هستند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیرضا کارگری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان‌های ورامین قرچک و پیشوا، خواستار مشارکت در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب و اجرای طرح فاضلاب شد و همچنین در خصوص گروه‌های معاف از خرید انشعاب فاضلاب توضیح داد: مشارکت مردم و شهروندان در اجرا و پیشبرد هرچه سریع‌تر این طرح زیست‌محیطی الزامی است ولی اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های حقوق برقراری انشعابات این طرح معاف هستند همچنین خانواده‌ها و اماکنی که جایگاه معنوی دارند و باید تکریم اجتماعی بشوند شامل خانواده‌های درجه‌یک شهدا، آزادگان، اماکن مذهبی و مساجد ملزم به پرداخت وجه خرید انشعاب فاضلاب نیستند.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از هر ۱۰ نفر مردم جهان تنها ۳ نفر از آب شرب محروم‌اند و این در حالی است که بر اساس همین گزارش در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و با اقدامات جهادی انجام‌ شده از ۹۱ تا ۱۰۰ درصد مردم در تمامی بخش‌های شهری و روستایی از آب شرب باکیفیت استاندارد بهره‌مند هستند.
مدیرعامل شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران همچنین به وضعیت اجرای طرح فاضلاب در کشور و استان تهران اشاره کرد و افزود: به یمن نگاه ویژه دولت و تلاش کارکنان صنعت آب در استانی همچون کردستان اجرای طرح فاضلاب ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در شهر تهران این رقم به ۷۲ درصد رسیده است.
وی با اشاره رقم ۱۲ درصدی اجرای طرح فاضلاب در شهرهای تابعه تهران خاطرنشان کرد: در جنوب شرق استان تهران با اقدامات انجام‌شده سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب برای استفاده مجدد پساب تصفیه‌شده و تزریق آبخوان تا سه سال آتی انجام می‌شود و تصفیه‌خانه‌های ورامین قرچک و پاکدشت در مرحله فراخوان انتخاب پیمانکار است.
کارگری ادامه داد: ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان پیشوا با ظرفیت پساب ۱۱۱۴۵ مترمکعب در شبانه‌روز با حضور وزیر نیرو در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در شهرستان ورامین ۹۳ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری و تملک ۱۵ هکتاری زمین تصفیه‌خانه نیز انجام شد.
همچنین در شهرستان قرچک، زمین تصفیه‌خانه تملک و ۹۴ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد. عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری پاکدشت هم در سال جاری، آغاز و کلکتور اصلی در حال اجراست و خوشبختانه در همه این پروژه‌ها، مطالعات و اجرای عملیات بخش ابنیه و تجهیزات با ۹۵ درصد در داخل کشور تولید می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آبفا جنوب شرقی با اشاره کیفیت فاضلاب با روش مدرن تصریح کرد: در شهرستان پیشوا با وجود اقدامات انجام‌شده در بخش اجرای طرح فاضلاب به دلیل تکمیل نشدن خطوط جمع‌آوری تنها ۳۰ درصد از شهروندان اقدام به خرید انشعاب فاضلاب کردند و ما باید جهت بهره‌برداری از ظرفیت این طرح زیست‌محیطی، مشارکت مردم را به همت شما ائمه جماعات داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفا جنوب شرقی همچنین با اشاره به طرح پیش‌فروش اقساطی انشعاب فاضلاب در شهرهای تحت پوشش، اظهار کرد: در این طرح که به‌صورت اقساطی است مشترکین در هنگام خرید تنها ۱۰ درصد قیمت انشعاب را پرداخت می‌کنند و مابقی طی ۳۶ قسط دریافت می‌شود و برای ایام دهه فجر تا پایان سال جاری نیز تسهیلات ویژه با ۱۰۰ درصد اقساط خواهیم داشت.
کارگری در میان ائمه جماعات به انتقال آب سدماملو به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، اشاره کرد و افزود: این طرح با اجرای ۴۵ هزار مترمکعب مخزن و ۶۲ کیلومتر لوله‌گذاری، قطر ۱۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر چدن داکتیل برای شهرستان‌های پاکدشت، قرچک و ورامین اجرا شد که جهت تکمیل طرح برای شهرستان ورامین و باقرآباد تنها ۵ کیلومتر لوله‌گذاری باقیمانده است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;