طرح ذخیره عملیاتی برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان از اجرای موفق طرح ذخیره عملیاتی برق در استان سمنان با تلاش‌های انجام‌شده خبر داد.

 

 

 

مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان، پیشنهادی را برای مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در تابستان سال آینده مطرح کرد.




در نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای سمنان و سیمان شاهرود که در شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد، سیدعلی‌اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از سیمان شاهرود به دلیل همکاری خوب و متعهدانه در انجام موفق طرح ذخیره عملیاتی در تابستان گذشته که با همکاری سایر صنایع و مشترکان و همچنین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فنی و تخصصی از سوی صنعت برق استان منجر به مدیریت مصرف و تأمین برق مردم استان سمنان شد، قدردانی کرد.




صباغ گفت: با رفع موانع سرمایه‌گذاری و کاهش مشکلات موجود و رونق اقتصادی در کشور و استان، تأمین انرژی برای بخش‌های مختلف به‌ویژه صنایع از مهم‌ترین مسائلی است که باید همچون گذشته با مدیریت مصرف و همکاری و مساعدت مشترکان به‌ویژه صنایع مورد توجه قرار گیرد.



علی‌اصغر گرشاسبی، مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود نیز در این دیدار ضمن قدردانی از شرکت برق منطقه‌ای سمنان به دلیل همکاری خوب و مناسب در تأمین برق پایدار و مطمئن برای کارخانه سیمان شاهرود گفت: این شرکت همچنان برای همکاری در خصوص کاهش برق مصرفی به‌ویژه در ساعات پیک آماده بوده و اجرای طرح‌های پیک‌سایی را در برنامه کاری خود دارد.




مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود همچنین با اشاره به وجود میزان مناسبی از کلینکر در کارخانه‌های سیمان کشور که می‌تواند پاسخگوی مدتی از فعالیت‌های آن‌ها باشد، افزود: در صورت امکان و با توافق شرکت توانیر و انجمن صنفی سیمان کشور، در دو ماه فصل تابستان سال 1395 کارخانه‌های سیمان سراسر کشور کوره‌های خود را از مدار خارج کرده و از کلینکرهای موجود برای تولید سیمان استفاده کنند تا بار مصرفی شبکه سراسری برق کشور کاهش یابد.




در این جلسه، همچنین در خصوص برخی مسائل فنی و تخصصی بحث و گفت‌وگو و تصمیماتی اتخاذ شد.



کلینکر دانه‌های حرارت‌دیده‌ای هستند که جزو یکی از مواد اولیه تولید سیمان پرتلند بوده و از حرارت دادن به سنگ آهن و آلومینیوم سیلیکات (خاک رس) طی مرحله کوره سیمان، به وجود می‌آید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;