طرح ابتکاری سونا برای جذب توریست

به گزارش تاسیسات نیوز، سونای جدید هلسینکی که برای جذب گردشگران طراحی شده، سازه چوبی غیرعادی دارد که به افراد داخل آن اجازه تماشای بیرون را می دهد ولی در عین حال آنها را از دید مردم بیرون مصون نگه می دارد. 





بخار سونای لیول از پرتاب آب روی فرهای داغ تامین می شود در بیرون شهر واقع شده و هدف از تاسیس آن تبدیل منطقه صنعتی سابق هرنساری به یک منطقه مسکونی با کاربری های جدید و متنوع می باشد.

 

 

 

 

طرح نهایی به صورت یک سازه بلند و کشیده اما نه به صورت یک پارک ساحلی کامل طراحی شده و مشخصه آن بدون شکل بوده با وجوه سه وجهی است.

 

 

 

 

ارتفاع ساختمان کم است و در نتیجه نمای بلوک های مسکونی آینده را نمی گیرد. این پروفایل کوتاه همراه با سازه چوبی و حجاری شده ساختمان این طور القا می کند که از زمین بلندشده و بخشی از پارک است نه یک ساختمان معمولی. معمار این سازه می گوید: «با افزایش سن چوب ها، سونا رنگ خاکستری به خود می گیرد و مثل سنگی کنار ساحل به نظر می رسد.»

 

 

 

 

شکل بیرونی غیرعادی ساختمان، نتیجه پوشش چوبی است که جعبه سیاه مستطیلی معمولی تر آن را می پوشاند؛ داخل این جعبه سونا و رستوران قرار دارد. پوشش شامل 4000 تخته ضخیم چوب است که به دقت با یک ماشین کامپیوتری بریده شده اند که علاوه بر جنبه تزئینی، بدون مسدودکردن نمای دریا فضای خصوصی و امنی برای کاربران فراهم می کند.

 

 

 

پوشش بیرونی همچنین به محافظت از داخل ساختمان در برابر شرایط آب و هوایی ساحل کمک کرده و لایه عایقی ایجاد می کند که مقدار انرژی لازم برای معتدل نگه داشتن ساختمان را کاهش می دهد. در بیرون، پله هایی وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا پشت بام بالا بروند و از نمای دریا و مناظر اطراف استفاده کنند. همچنین محل بازدید بزرگی مشرف بر دریا وجود دارد که فعالیت های ورزشی دریایی را از آنجا می توان تماشا کرد.

 

 

 

 

مصالح اصلی مورد استفاده برای داخل ساختمان، بتون سیاه، چوب فان روشن اسکاندیناوی، فولاد سیاه شده و پشم می باشد. این مصالح برای زیبایی و نیز دوام و پایداری طولانی ساختمان انتخاب شده اند. جو داخل ساختمان طوری طراحی شده که آرامش بخش و روح فزا باشد.

 

 

 

 

بین حجم اصلی و پوشش تراس هایی تعبیه شده که بازدیدکنندگان آنجا می نشینند و نیز فضاهای محفوظی که کاربران سونا می توانند برای تمدد و آرامش از آن استفاده کنند. این سازه سه سونای چوبی مختلف دارد که یکی همیشه گرم است، یکی فقط صبح ها گرم می شود و تا عصر گرم می ماند و سومی سونای بخار معمولی است که گفته می شود نظیر آن در این نوع سازه شهری دیده نمی شود.

 

 

 

 

سونای لیول با گرمایش منطقه ای گرم شده و برق آن از برق آبی و بادی تامین می شود. این اولیت ساختمان مورد تایید FSC در فنلاند است که تایید می کند چوب مورد استفاده برای ساخت آن از جنگل های مدیریت شده مجاز تامین شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;