طرح‌های مشترک آب و برق و دانشگاه

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: طی یکسال گذشته 12طرح پژوهشی کاربردی با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با موفقیت انجام شد.


دکتر وحید یاوری روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی ناحیه علمی جنوب غرب در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: این پروژه ها منجر به تولید فناوری مورد نیاز سازمان آب و برق خوزستان در حوزه های مورد تقاضا شده است.


وی در ادامه گفت: حفظ، نگهداری و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی نیاز به تحقیقات گسترده و وسیعی دارد و خوشبختانه این توانایی علمی از نظر تخصصی و تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه علوم و فنون دریایی موجود است.



یاوری با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک برای اجرای طرح های پژوهشی دراین دانشگاه گفت: با تشکیل کارگروه مشترکی از دانشگاه و شرکت های متقاضی مختلف برای تبادل نظر و بازدید میدانی از تاسیسات و تجهیزات طرحهای پژوهشی، نیازها مشخص می شود و در مرحله بعد تحقیقات پروژه ها مورد داوری قرار می گیرد.



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در این راستا دانشگاه نیاز طرح های تحقیقاتی و پروژه های تعریف شده را توسط کارشناسان و متخصصان ملی مورد داوری قرار داده و درصورت تایید و تصویب شدن، به مرحله اجرا درمی آورد .


یاوری با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان مسئولیت مدیریت منابع آبی استان را به عهده دارد ، گفت: این سازمان با مدیریت شبکه های آبرسانی آب آشامیدنی و آب کشاورزی و صنایع نظیر آبزی پروری و صنایع تولیدی نقش مهمی در اقتصاد و تولید استان ایفا می کند.


وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با توجه به تخصص های مختلف در زمینه مدیریت منابع آبی و بهره وری بهینه از منابع آبی مسئولیت پژوهش طرحهای سه شرکت عمده سازمان آب و برق استان خوزستان از جمله آب جنوب شرق کرخه و شاوور و شرکت آبرسانی غدیر را برعهده گرفته است.


نشست بررسی توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی ناحیه علمی جنوب غرب سازمان آب و برق خوزستان در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.


دانشگاه علوم دریایی خرمشهر چهار دانشکده مهندسی دریا، علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;