طراحی یک شرکت اتریشی + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت اتریشی پندا مفهوم بام سبز جدیدی برای ارایه سطح نوینی از زندگی پایدار ارایه کرده است. یک قطعه زمین کوچک واقع در نزدیکی شهر کاسل آلمان برای این مفهوم جدید در نظر گرفته شده است.


این خانه برای سکونت یک خانواده کوچک که می خواهند برق خود را از خارج شبکه تامین کنند و زندگی خودکفا و مستقلی داشته باشند، طراحی شده است. همزمان یک سیستم باغ داری برای مالکان تامین می شود که گلخانه ها را در زمستان و ردیف گیاهان را برای بقیه سال فراهم می سازد.



با الهام از شکل و ایده مرکزی حول مفهوم yin & yang، خانه با دو سازه مجزا ساخته می شود که در اطراف قرار گرفته و به صورت هماهنگ با هم به هم متصل می شوند. باغ با طرح مسکونی ادغام می شود و باغ پشت بامی از زمین آغاز شده و تا بام ادامه دارد.



ساکنان خانه می توانند مستقیماً از زمین یا طبقه دوم خانه به باغ دسترسی داشته باشند. به دلیل طراحی شیب دار باغ بام، آب خاکستری را می توان در کل سال جمع آوری و ذخیره و دوباره برای آبیاری باغ در دوره های خشک استفاده کرد. باغ با باکس های گیاهان سبزیحات و علف ها و میوه ها غنی می شود.



طراحان می گویند: «وقتی معماری از روش پرورش غذا حمایت کند، خانه چیزی بیش از یک ساختمان می شود. بزرگ ترین مزیت یک ویلا کیفیت زندگی است مخصوصاً وقتی غذای خودتان را تامین کنید»



خانه 75 متر مربعی حول یک سازه چوبی با پنجره های قدی بزرگ ساخته می شود. بیرون و مقدار زیادی از داخل خانه را می توان با پنل های چوبی پوشاند و محل مسکونی را با پوشش گیاهی باغ ترکیب کرد.




از دیگر بخش های این خانه می توان به پارکینگ، سه اتاق خواب، یک حمام مشترک، اتاق اداری، آشپزخانه اپن و اتاق نشیمن به اضافه سالن نشیمن طبقه دوم با دسترسی به باغ پشت بام و یک محل اداری اضافی اشاره کرد.




پیش بینی ها نشان می دهند شهر ها و حومه آنها بیش از پیش جوانان را به خود جلب می کنند. تا سال 2050، بیش از 70% جمعیت در شهرها زندگی می کنند و از معماران درخواست می شود راه حل هایی برای احیای حومه شهر پیدا کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;