ضرورت دیجیتالی‌ سازی صنعت ساختمان

با رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی نیاز به خانه ها و دفاتر جدید ایجاد شده است. با وجود اینکه سایر صنایع پیچیدگی بیشتری دارند، ولی صنعت ساختمان نسبت به سایر صنایع از نظر دیجیتالی‌ سازی عقب تر است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، با بازدید از سایت های صنعت ساختمان، مشاهده خواهید کرد که فعالیت های رایج و روزانه کارکنان، هنوز طبق رویه های ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته انجام می گیرد. در نظر داشته باشید که اطلاعات مربوط به حضور کارکنان و فعالیت های انجام شده به سختی در اختیار سرپرست پروژه قرار می گیرد، زیرا مبنای فعالیت بر اساس کاغذ، گزارش های روزانه، ایمیل ها و یا سایر راه حل های قدیمی است.
این وابستگی به فرایند های دستی، باعث محدودیت در ارزیابی‌ها، گزارش‌ها و حتی پیشرفت شرکت های ساختمانی می شود. اما صنعت ساختمان در حال تحول در زمینه دیجیتالی‌ سازی است. با سنجش و درک فعالیت های جاری و استفاده از نوآوری می توانیم مشکلات اساسی را شناسایی و حل کنیم. سوالاتی درباره ی چگونگی ایجاد، کارکرد و نحوه بهبود جهت شناسایی فرصت ها، توسعه راه حل های هوشمند و پیشرو شدن در تکنولوژی ضروری است.
پیشرفت صنعت ساختمانی با اینترنت اشیاء
فراگیر شدن اینترنت اشیاء، تاثیر زیادی بر زندگی و کار انسان دارد. امروزه افراد سریعا اطلاعات را دریافت می کنند و هرچه به دستگاه های بیشتری متصل می شوند، تکنولوژی اینترنت اشیاء باعث تغییر بیشتری در ساختار صنایع می شود.
پیمانکاران با افزایش فعالیت های ساختمانی و کمبود نیروی کار با استفاده از تلفن همراه و راه حل هایی که به راحتی در دسترس قرار دارند، شروع به بهره برداری از تکنولوژی اینترنت اشیاء جهت اتوماتیک کردن فرآیندهای قدیمی و ساخت و ساز ایمن تر و دقیق تر نمودند. در محل کار، امکان افزایش بهره وری، ایمنی و بهبود فرایند ها وجود دارد، و ابزارهای جدید، از جمله دستگاه های پوشیدنی و سنسورها، اطلاعات سایت را کارآمد و مؤثر تر از قبل جمع آوری می کنند.
برای مثال، با استفاده از تکنولوژی نوین، سرپرستان سایت و مدیران خارج از سایت می توانند تصاویر عملیات روزانه و ایمنی در زمان واقعی را مشاهده کنند، از جمله اینکه کارگران در کجا قرار دارند.
در کوتاه مدت، گزارش ها و تحلیل های داده ها دیدی کاربردی در سایت ایجاد می کند. در واقع کاربرد یادگیری ماشین به شرکت های جهت مدیریت اطلاعات و پیش بینی رخداد های آتی کمک می کند.

تکنولوژی و صنعت ساختمان
به منظور پاسخ دادن به سؤالات و ایجاد موثرترین راه حل ها، رهبران تکنولوژی باید مشتریان خود را درک کنند، با چگونگی انجام کارها، موانع بهره وری و ایمنی و لیست اهداف آشنا شوند. علاوه بر این، رهبران تکنولوژی نیاز به درک نگرش های فرهنگی و مقاومت بالقوه در برابر تکنولوژی های نوظهور دارند تا بتوانند این همکاری را به موفقیت برسانند.

برای رسیدن به این هدف، باید نسبت به مشتریان خود دید شراکت داشته باشید و در طول روند توسعه محصول باهم همکاری کنید. برای مثال با تاسیس یک تیم مشاوره مشتری، می توانید دید و بینشی بهتر نسبت به نقشه راه محصول، خدمات مشتریان و نقاط حیاتی شرکتتان به دست آورید. این فعالیت ها در صنعت پویایی همچون صنعت ساختمان بسیار مهم است.
تنوع و پویایی محل سایت کاری باعث پدید آمدن چالش‌های فنی همچون کنترل بخش های مختلف سایت و فعل و انفعالات مواد اولیه و ماشین‌های سنگین می شود. راه حل هایی در صنعت ساخت وساز موفق اند که به کارگیری آن ها آسان و پایا باشد. پس از توسعه یک محصول، برای اطمینان از تطابق محصول با نیاز مشتریان باید محصول را در شرایط مختلف تست و بررسی کرد.

سرعت دادن به فرایند دیجیتالی‌ سازی
پیشرفت در صنعت ساختمان، و یا هر صنعت دیگری، به سمت دیجیتالی‌ سازی و آینده هوشمندانه و قوی تر می تواند با پرسیدن سوالات مختلف رخ دهد. فعالیت های کنونی چگونه انجام می شوند؟ چگونه یک قابلیت جدید می تواند خدمات بهتری به مشتریان ارائه کند؟

مدیران و مهندسان مسئول توسعه محصول باید این پرسش ها را برای توسعه راه حلی نو و ایجاد ارزش افزوده مطرح کنند. کلید حل این مشکلات، تمرکز بر همکاری با مشتری و تداوم آن با خدمت رسانی به مشتریان می باشد.
برای شرکت هایی که اقدام به خرید تکنولوژی می کنند، داشتن برنامه‌ای برای پیاده‌سازی راه حلی نو ضروری است.برای پیاده‌سازی تکنولوژی و راه حل های نو علاوه بر توجه قابلیت های فنی باید به نحوه بهره مندی مشتریان و حداکثر سازی مزایای فرایند نوین توجه کرد. شرکت های می توانند با شناسایی مشکلات و به کارگیری اطلاعات و استفاده کاربردی از آن جایگاه بهتری در آینده کسب کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;