ضرورت توجه به معماری اسلامی

استاندار قم در نشست با اعضای نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی استان بر ضرورت توجه به مبانی معماری اسلامی در فضاسازی شهری و ساخت مسکن در قم تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در نشست تجلیل از مهندسین برتر استان که به مناسبت روز مهندس برگزار شد، با بیان اینکه مهندسین باید از نگاه دولتی بپرهیزند، مردمی سازی مجموعه‌ نظام مهندسی را ضروری دانست و گفت: مطالبه گری و ارائه‌ راه حل در مسیر اصلاح مشکلات باید در دستور کار این نهاد باشد.
وی آموزش و توانمندسازی را بستر رشد و توسعه دانست و افزود: بایستی بر اساس شرایط اقلیمی، بومی و فرهنگی استان، در حوزه مهندسی کشاورزی و مسکن، برنامه ریزی آموزشی انجام شود.
شاهچراغی بحث طرح مسکن ملی و معماری شهری را به عنوان دو بحث اولویت دار برای قم مورد توجه قرار داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت مهندسین، باید این دو مسئله‌ مهم با جدیت پیگیری شوند.
استاندار قم با بیان اینکه زندگی در جامعه‌ اسلامی باید مطابق شئونات و معیار‌های دینی باشد، تصریح کرد: مهندسین در فضاسازی و طراحی معماری بر اساس سبک زندگی اسلامی نقش موثری ایفا می‌کنند.
در پایان این نشست ضمن رونمایی از کتاب درسنامه اخلاق مهندسی، از تعدادی از مهندسین برگزیده استان قم با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
همچنین امروز در مراسمی از مهندسان و مجریان ذی صلاح برتر نظام مهندس ساختمان قم نیز تجلیل شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;