افزایش مسئولیتهای اجتماعی نظام مهندسی استان لرستان

مراسم  پیاده روی خانوادگی و کاشت نهال  بلوط در بام لرستان به مناسبت روز مهندس و با حضور دکتر علیرضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان، اعضای هیئت مدیره سازمان، مهندس دالوند رئیس سازمان بسیج مهندسین استان لرستان، مظفر افشار پدر بلوط ایران و جمعی از اعضای سازمان  برگزارشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مراسم دکترعلیرضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان، ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس اظهار داشت: مهندسین در توسعه زیرساخت کشور نقش بسزایی دارند و پیشرفت ها و توسعه‌ای کشور مرهون تلاش و زحمات و تفکر مهندسین می‌باشند .
وی ادامه داد: برای همه ما روز مهندس یعنی روز تلاش و کوشش است و در واقع مهندسان بازوان توانمند ساز این مرز و بوم هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان افزود: خداوند بزرگترین معمار جهان آفرینش است و دانشمندان از جمله خواجه نصیر الدین طوسی در گذشته با الهام گرفتن از خداوند بزرگ مهندسین خلاقی بودند.
وی ادامه داد: در واقع هر آنچه که ما امروز داریم از فکر، اندیشه و دست این مهندسان است که با امید در مسیر سازندگی با همت و تلاش خود به پیش می برند.
آریان مهر ضمن تشکر از هیت مدیره قبلی گفت: همکاران در دوران گذشته تلاش‌های خوبی داشته‌اند، امیدواریم در طول این دوره دوران طلایی برای این مجموعه باشد .
وی تصریح کرد: در این دوره برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی ترسیم کردیم که  امید است با هم اندیشی و همدلی اعضا کارهای خوبی انجام شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در ادامه به کاشت نهال اشاره کرد و اظهار داشت:  کاشت نهال کار حسنه ای است که روایات زیادی در این خصوص داریم که این کار باعث خیروبرکت در زندگی خواهد شد.
مظفر افشار پدر بلوط ایران در این مراسم  گفت: امروز به مناسبت روز مهندس دو هزار بذر بلوط و ۲۰۰ اصل نهال در بام لرستان کاشته می شود.
 وی افزود: در سال‌های اخیر، عوامل گوناگونی باعث نابودی درختان بلوط زاگرس شد، حال یکی از مهمترین راه تقویت، حفظ و نگهداری آنان کاشت دانه بلوط در خاک است.
افشار ادامه داد: با توجه به نابودی هرساله این درختان در پی آتش سوزی، آفات، ریزگردها، سیل و… کاشت بذر بلوط می‌تواند به رویش مجدد این درختان و جایگزینی درختان نابود شده کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: مردم به اهمیت جنگل و درخت بلوط پی‌برده‌اند و اکنون خدمت بزرگی توسط آنها به طبیعت در حال انجام است و این اقدامات تاثیر مثبتی در تکثیر درختان بلوط خواهد داشت.
در ادامه مراسم حاضرین اقدام به کاشت نهال بلوط در دامنه بام لرستان نمودند، همچنین به پاس زحمات مظفر افشار پدر بلوط ایران در جهت فرهنگ سازی حفظ واحیای منابع طبیعی و محیط زیست و تولید نهال بلوط با اهدا لوحی یاد بود از طرف دکتر علیرضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تقدیر شد.
در پایان، از جمعی از شرکت کنندگان در مراسم به قید قرعه و با اهدا جوایزی از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تقدیر بعمل آمد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;