ضرورت توجه به حضور آتش نشانان زن در کشور

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه باید در زمینه فرهنگ سازی برای فعالیت آتش نشانان زن نیز اقداماتی انجام شود، گفت: بسیاری از خانم ها از توانایی لازم برخوردار هستند حتی در میان آتش نشانان داوطلب خانم هم افرادی حضور دارند که توانایی های بسیار بالایی دارند. 

به گزارش تاسیسات نیوز، درباره لزوم فعالیت آتش نشانان زن در سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: به نظر شخصی بنده که سال ها نیز در عملیات حضور داشتم، در مواردی احساس می شودکه اگر خانم ها حضور داشته باشند کارها راحت تر انجام می شود؛ به خصوص در مواردی که حوادث مرتبط با خانم هایی است که داخل منزل حضور دارند.
وی ادامه داد: اگر خانم هایی را در تیم های آتش نشانی داشته باشیم که از توان لازم هم برخوردار هستند و بتوانیم روی آن ها حساب کنیم بسیار خوب است. فکر می کنم که بسیاری از خانم ها از توانایی لازم برخوردار هستند حتی در میان آتش نشانان داوطلب خانم هم افرادی حضور دارند که توانایی های بسیار بالایی دارند.
ملکی اظهار کرد: باید بپذیریم که ساز و کار ساده ای نیست و چون تا به حال این اتفاق نیفتاده، باید جوانب را در نظر بگیریم، فقط این نیست که چند خانم را استخدام کنیم و آموزش دهیم تا کارشان را آغاز کنند. باید در زمینه فرهنگسازی برای فعالیت آتش نشانان زن نیز اقداماتی انجام شود.
وی افزود: اقدامات بسیاری باید صورت گیرد اما به شخصه به شرط آماده شدن زیرساخت های حضور آتش نشان های زن، عقیده دارم که این اقدام فایده های بسیاری خواهد شد.
ملکی گفت: اقداماتی که آتش نشانی تا کنون در این زمینه انجام داده است جسته و گریخته بوده چرا که مجوزی در این زمینه نداشتیم و هر بار یک موضوعی پیش می آمد. در مواقعی می گفتند که نیازی به این کار احساس نمی شود، اما صحبت هایی مطرح می شد که هیچ گاه به مرحله جدی نرسید. البته پیگیری ها باید در سطوح دیگری مثل شورای شهر نیز انجام شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;