ضرورت تجدید نظر دیوان عدالت اداری در خصوص حذف ۵درصدی کنترل و نظارت مهندسان

مهندس کریمی آنچه عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت : عمده مشکلات در سازمان نظام مهندسی در کل کشور بحث حذف ۵ درصدی کنترل مهندسان از سوی دیوان عدالت اداری می باشد که باید دیوان عدالت اداری در این خصوص تجدید نظر نماید .

وی افزود : با حذف این ۵ درصد حدود ۶۰ درصد از درآمدهای سازمان کم شده که این امر سازمان را با چالش رو به رو کرده است که در این راستا باید سازمان های دولتی ، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی را حمایت نمایند .

کریمی در ادامه در خصوص شناسنامه فنی و نقش آن در کیفیت ساخت و ساز افزود : سازمان نظام مهندسی حق ندارد شناسنامه فنی ملک را صادر نکند . هیچ ساختمانی بدون شناسنامه نمی ماند . وی همچنین گفت : سازمانی که در درآمد مشکل داشته باشد قطعا در دادن ارائه ی خدمات نیز مشکل پیدا می کند . اما نباید سرمایه ی یک نفر در کشور که در واقع(ملک،آپارتمان،مغازه،زمین)می باشد بخاطر نداشتن شناسنامه فنی دچار مشکل گردد بنا بر این شناسنامه ی ملکی یک ساختمان که بیانگر هویت ساختمان می باشد نباید به هر دلیلی حذف گردد .
ایشان در پایان درباره کنترل طراحی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز و جایگاه قانونی آن نیز خاطر نشان کرد : کنترل طراحی بحثی است که سازمان از بابت کنترل خدمات مهندسی انجام می دهد که پس از حذف ۵ درصد به مشکل برخورده اما در این خصوص سازمان ها نباید کنترل کیفیت را حذف نمایند بنا براین کنترل کیفیت در بحث ساخت و ساز بسیار موثر است که باید با دانش فنی صورت گیرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;