صنعت ساختمان در نظام اقتصادی و اشتغال کشور نقش مهمی دارد

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان: صنعت ساختمان در نظام اقتصادی و اشتغال کشور نیز نقش مهمی دارد و کیفی سازی می تواند به کیفیت فضاهای شهری ما کمک کند. هرچه سختگیری نظام مهندسی در حوزه کیفی سازی بالا برود می تواند کیفیت شهرها را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ شیرین طغیانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: واژه مهندس و مهندسی از همان سپیده دم زندگی بشری خود را نشان داده است. از ساخت ساده ترین ابزار و سرپناه اولیه تا تکنولوژی های پیچیده امروزی، این ها چیزی نیست جز همت مهندسان در طول تاریخ زندگی بشر.
وی افزود: امروز یکی از موضوعات توسعه جوامع بحث توسعه تکنولوژی و نظام مهندسی در تمام ابعاد است. در حوزه مدیریت شهری نظام مهندسی و مهندسی ساختمان به طرز ویژه‌ای تاثیرگذار است. اگر شهرداری به عنوان یکی از ارکان مهم شناخته شود مسئولیت ساخت و ساز بر عهده شهرداری و از سوی دیگر بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خوشبختانه ساختار نظام مهندسی در استان اصفهان بر اساس کیفی سازی فضای نظام مهندسی اصفهان بر قرار است و امروز یکی از قوی ترین ساختارها مربوط به استان اصفهان همین نظام مهندسی است. مسلما مردم در شهر اصفهان در مسائل حوزه ساخت و ساز شهرداری اصفهان و نظام مهندسی را از هم جدا نمی بینند. اگر شرایط این دو نهاد تسهیل شود ساخت و ساز کیفیت بهتری می یابد و مردم احساس راحتری بیشتری خواهند داشت.
طغیانی تصریح کرد: ساخت و ساز در حوزه تسهیل و کیفیت زندگی و اقتصاد شهر بسیار مهم است، صنعت ساختمان در نظام اقتصادی و اشتغال کشور نیز نقش مهمی دارد و کیفی سازی می تواند به کیفیت فضاهای شهری ما کمک کند. هرچه سختگیری نظام مهندسی در حوزه کیفی سازی بالا برود می تواند کیفیت شهرها را افزایش دهد.
وی گفت: بسیاری از دانش آموختگان حوزه مهندسی بحث اشتغال خود را به نظام مهندسی ساختمان وابسته می بینند.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در مواردی کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی موارد مورد نیاز برای نظارت را به جد دنبال می‌کند و اگر کیفیت ساخت و ساز در اصفهان از بسیاری از استانداردهای ساخت و ساز کلانشهرهای کشور بالاتر است به دلیل وجود مهندسان با کیفیت در نظام مهندسی بوده است.
منبع شورای شهر اصفهان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;