صفر تا صد ساخت و نگهداری استخر

تاسیسات نیوز: در چند سال گذشته ساخت استخر در کشور ما بسیار رواج پیدا کرده است و افراد زیادی به فکر ساخت استخر خانگی، ساخت استخر در باغ ویلا و … هستند. اگر از این دسته افراد هستید و به طراحی و ساخت اصولی استخر یا نحوه نگهداری و نگهداری از استخر می اندیشید، توصیه می کنیم این مقاله که با مشاوره مهندسان آبی دریا گردآوری شده را از دست ندهید.
در این بخش به روش های مختلف ساخت استخر می پردازیم:

 

ساخت استخر خانگی با بلوک سیمانی
یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت استخر؛ ساخت استخر با بلوک سیمانی. علاوه بر این هزینه ساخت استخر با بلوک های سیمانی مقرون به صرفه تر و ارزان تر از روش های دیگر است.
در این روش استخر ساز پس از فونداسیون و بتن ریزی کف و بررسی سطح کف استخر و شیب آن، بلوک ها را مرتب می کند.
البته توصیه می شود برای پرکردن بلوک ها از ملات مایع یا سنگ جاذب رطوبت استفاده شود تا تمام سوراخ های بلوک بسته شود. به دلیل عدم وجود آرماتور در دیواره های این نوع استخر، باید در نظر داشته باشید که بلوک چینی با دقت کامل پر شده است. آب بندی استخر در تمامی مراحل چیدمان بلوک ها با مواد عایق انجام می شود. بعد از چیدن بلوک ها نوبت به سیمان استخر می رسد.
ساخت استخر با آرماتوربندی و بتن ریزی
در این روش ابتدا کف استخر سیمانی شده و برای اجرای آرماتور بستری مسطح ایجاد می شود. پس از این مرحله آرماتورها با توجه به ابعاد استاندارد استخر توسط مفتول های مخصوص به صورت مشبک در کف و بدنه بافته می شوند سپس کف استخر با بتن ضخامت ۱۵ سانتی متر کلاس ۳۵۰ توسط استخرسازان پس از آرماتور بندی ریخته می شود. در نهایت ارتعاش داده می شود تا کف استخر صاف و هموار شود.
برای ساخت دیواره استخر پس از خشک شدن بتن کف، قالب گیری دور استخر به صورت آرماتورهایی که روی کف قرار می گیرد انجام می شود سپس بتن ریزی انجام می شود و در داخل قالب ها نیز لرزش اعمال می شود تا یک. سطح صاف. بعد از خشک شدن و باز کردن فرم نوبت به آب بندی و آستر می رسد.
نکاتی برای ساخت استخر
اگر قصد طراحی و اجرای استخر را دارید، مشاوره با متخصص در صنعت آب برای این پروژه بسیار مهم است. زیرا حتی کوچکترین اشتباه در پروژه استخر شما می تواند باعث شکست پروژه شود.
اگر قصد ساخت و مدیریت یک استخر کوچک در حیاط خلوت خود را دارید و یا حتی مدیریت استخرهای خارج از شبکه مختلف، در اماکن تجاری و عمومی و غیره را دارید، می توانید نکات رایگان ساخت استخر را از آبی دریا که رزومه موفقی در این زمینه دارد دریافت کنید. حوزه.
نگهداری استخر
یکی دیگر از خدمات استخر که نیاز به تیم حرفه ای و متخصص دارد. نگهداری استخر. خدمات نگهداری استخر عبارتند از:
    عیب یابی و تعمیر پمپ های فیلتر;
    تعمیر پمپ های جت؛
    عیب یابی تابلوهای برق;
     تعویض روشنایی و لامپ استخر;
    تعمیر و نگهداری تاسیسات لوله کشی استخرهای شنا؛
    نصب سخت؛
    آب بندی مخزن فیلتر؛
    عایق کاری موتورخانه؛
    نگهداری از پله ها، نرده ها، پله ها و سایر لوازم جانبی استخر.
    نصب مینی چیلر برای استخر با آب سرد;
بخش های مختلف نگهداری استخر
صفر تا صد ساخت استخر تا نگهداری استخر 2
سرویس و نگهداری استخر شامل ۴ موقعیت می باشد که عبارتند از:
    خدمات و نگهداری استخر؛
    نگهداری از امکانات استخر؛
    شیمی آب استخر;
    نجاری استخر;
سرویس و نگهداری استخر
اگر استخر به صورت اصولی ساخته شده باشد این قسمت مشکلی ندارد اما به طور کلی اپراتور استخر باید در بازرسی های دوره ای کاسه را از نظر ترک و نشتی بررسی کند و در صورت بروز مشکل سریعا آن را برطرف کند.
نگهداری استخر
در واقع یکی از مهم ترین بخش های سرویس و نگهداری استخر؛ نگهداری استخر است. از جمله مهمترین وظایف سرویس استخر در این بخش بررسی اتصالات، تجهیزات و تابلوهای برق می باشد. تکنسین سرویس استخر باید تمام اتصالات محفظه موتور استخر را بررسی کرده و در صورت مشاهده نشتی آنها را تعمیر کند.
صافی پمپ های استخر باید حداقل هفته ای یکبار تمیز شود و سرویس باید پمپ ها را از نظر صدا، لرزش و گرما بررسی کند و در صورت مشاهده ایراد، سریعا آنها را خارج کند.
یکی دیگر از وظایف مهم سرویسکاران، شستشوی معکوس فیلترها است. تعداد فیلترها به سرپوشیده یا روباز بودن استخر، میزان استفاده از استخر، تعداد شناگران و … بستگی دارد. برای مثال شستشوی معکوس ماهیانه فیلترها برای استخرهای خانگی توصیه می شود. در صورتی که ورودی و خروجی فیلتر مجهز به گیج فشار باشد، با افزایش اختلاف فشار ورودی و خروجی، مشاهده می شود که فیلتر کثیف است و نیاز به شستشوی معکوس دارد.
اگرچه شستشوی معکوس منظم و اصولی باعث آب استخر می شود
 نازک کاری استخر
تعمیرکار استخر موظف است همواره وضعیت کف و دیواره های استخر را بررسی و در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آنها اقدام نماید. مهمترین مشکلات مشاهده شده در استخرهای نازک عبارتند از:
    تخریب سرامیک؛
    شکستن تعدادی سرامیک؛
تعمیر و نگهداری موتور استخر
متاسفانه در کشور ما افراد کمی در زمینه تعمیر و نگهداری موتور استخر متخصص هستند. این مشکل منجر به عمر بسیار کوتاه تجهیزات و تاسیسات مختلف استخر مانند دیگ بخار، کولرهای جذبی و تراکمی و سایر تجهیزات در کشور ما شده است.
البته برخی از مجموعه ها مانند گروه مهندسی آبی دریا با بهره مندی از نیروهای مجرب و تحصیلکرده خدمات ماشین آلات استخر توانسته اند خدمات تخصصی و ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه دهند.
برخی از خدمات نگهداری استخر
    جایگزینی شن و ماسه سیلیس برای تصفیه؛
     ارسال یک فیلتر سیلیکا؛
     تامین و تعویض انواع سیلیس خارجی و ایرانی;
     جایگزینی لایه کربن فعال به جای دی اکسید سیلیکون؛
    نصب مینی چیلر استخر با آب سرد;
    عایق کاری موتورخانه استخر;
    تعمیر پمپ های فیلتر و پمپ های جت استخر;
    نصب هاردنر و شارژ آن؛
    نصب دستگاه تنظیم خودکار کلر و PH آب در استخر.
    نصب و راه اندازی کمپرسور و چیلرهای جذبی;
    راه اندازی و نصب آبگرمکن، آبگرمکن و دیگ بخار؛
    راه اندازی و بهره برداری از سونا خشک با مشعل و عنصر حرارتی.
    نصب دیگ بخار برای سونای بخار؛
    اتوماسیون سیستم تزریق کلر با امکان نظارت و کنترل از راه دور.
    آب بندی مخازن استخر و جکوزی؛
    و…
آخرین کلمه
قبل از شروع ساخت استخر، باید بدانید که کدام یک از انواع استخر، که شامل بتن، وینیل، فایبرگلاس و غیره است، برای شما مناسب است. البته ساخت استخر کوچک در حیاط خلوت با ساخت یک استخر مجلل در ویلا، زمین کشاورزی و … بسیار متفاوت است.
یکی دیگر از خدمات بسیار مهم استخر مربوط به نگهداری استخر می باشد که باید توسط افراد متخصص و تحصیلکرده در این زمینه انجام شود.
پیشنهاد می کنیم اگر قصد طراحی، اجرا و نگهداری استخر را دارید، از مهندسان آبی دریا که از بهترین های این حوزه هستند مشاوره بگیرید تا یک پروژه موفق را شروع کنید و بتوانید سال ها از استخر حیاط خلوت خود لذت ببرید. کلبه یا هر مکان دیگری که بدون مشکل یا هزینه های گزاف ساخته اید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;