صرفه جویی در مصرف آب با بام های سرد

به گزارش تاسیسات نیوز، مزایای انرژی و آب و هوایی بام های سرد به خوبی روشن شده است: با انعکاس انرژی خورشیدی، به جای جذب آن، بام های رنگ روشن ساختمان ها، شهرها و حتی کل زمین را خنک تر نگه می دارند.




حال یک مطالعه جدید توسط آزمایشگاه ملی برکلی وزارت انرژی آمریکا دریافته است بام های سرد می توانند با کاهش مقدار آب لازم برای آبیاری شهری در مصرف این ماده هم صرفه جویی کنند.

 

 

بر اساس شبیه سازی های آب و هوای منطقه ای 18 شهر کالیفرنیا، محققان دریافتند بام های خنک گسترده می توان مصرف آب بیرون را تا حد 9 درصد کاهش دهد. اگر همه ساختمان ها بام های انعکاسی داشته باشند، در لس آنجلس، کل صرفه جویی آب می تواند به 83 میلیون گالن در روز برسد.

 

 

یک انگیزه برای مطالعه، ارزیابی چگونگی تاثیر اقلیم گرم تر بر تقاضای آب در آینده بوده است. در حالی که استراتژی های کاهش گرما اثرات مفیدی روی سلامت، مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای دارد، پیامدهای آنها برای حفظ آب در حد گسترده بررسی نشده است.

 

 

بام های سرد می توانند با کاهش دمای هوای محیط از 1 تا 1.5 درجه تقاضا برای آب را کاهش دهند.

 

 

یک فرض کلیدی در اینجا این است که مردم رفتار آبیاری خود را در پاسخ به این کار تنظیم کنند. به منظور بهره گیری از این مزیت، لازم است افراد از مقدار آب مناسب آگاهی داشته باشند یا از سنسورها یا سیستم های آبیاری هوشمند استفاده کنند.

 

 

محققان دریافتند مزیت صرفه جویی در مصرف آب حتی در روزهای گرم تر قوی تر است. پس در آینده که روزهای گرم بسیار بیشتر رخ می دهند، مزیت بیشتر بام های خنک حتی چشم گیرتر است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;