استفاده از شبکه های اوریگامی در جاده ها

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان روش جدیدی برای چین های کاهش صدا یافته اند که از یک الگوی شبکه اوریگامی پیروی می کند و می تواند نویز اکوستیک را در جاده ها کاهش دهد. تکنیک به محققان اجازه می دهد به صورت انتخابی با تنظیم فاصله بین اجزای منتشرکننده نویز، آن را در فرکانس های مختلف کاهش دهند.

 

 

 

به دلیل طیف گسترده فرکانس های موجود در جاده، مدیریت آلودگی سر و صدای ناشی از ترافیک محققان را تا حد زیادی آزرده است. در حال حاضر، تنها موانع دیوارمانند سنگین می تواند همه این صداهای مختلف را تعدیل کند.

 

 

 

محققان دانشگاه میشیگان روش جدیدی ارایه کرده اند که یک الگوی شبکه اوریگامی نشان می دهد که می تواند نویز اکوستیک در جاده ها را کاهش دهد.

 

 

 

ساختار سازگار جدید می تواند تناوب آن بین شبکه های مختلف با ویژگی های متقارن را تغییر دهد. روشن است اگر شما ساختار شبکه را به این شیوه دوباره چیدمان کنید، ویژگی های گسترش موج را تا حد قابل توجهی تغییر می دهد.

 

 

 

در موانع صوتی اوریگامی، سیلندرهای منتشرکننده نویز به نام inclusion روی یک ورقه آلومینیومی خمیده روی یک تای میورا که یک روش رایج است گذاشته می شود. وقتی شبکه حاصل تا می خورد، inclusion ها به هم نزدیک تر یا از هم دورتر می شوند و نویز را در طیف های فرکانس مختلف منتشر می کنند.

 

 

 

شبکه فقط یک درجه آزادی دارد و در نتیجه فروپاشی و گسترش آن ساده می شود.

 

 

 

دست کاری شبکه inclusionها به کارشناسان ترافیک اجازه می دهد وسایل کاهش نویز را تا محدوده فرکانس های خاص تنظیم کنند.




خودروهای سنگین تر نسبت به سبک ترها نویز با فرکانس کمتر تولید می کنند. خودروهایی که در زمان های غیر پیک سریع حرکت می کنند نسبت به ماشین های مانده در ترافیک فرکانس بالاتری دارند.

 

 

 

دیوارهای بتونی در امتداد جاده در طیف گسترده فرکانس ها موثرند. اما بادی که به آنها برخورد می کند خود می تواند به نیروی ناخواسته روی فنداسیون آنها بیافزاید. موج منعکس شده برای کاهش صدای جاده کافی نیست.





با یک لبه بالایی مستقیم، برخورد امواج به این موانع منجر به شکست بیشتر و افزایش گسترش در مانع می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;