صرفه‌ جویی هزاران گیگاوات ساعت مصرف برق

به گزارش تاسیسات نیوز، مجری طرح‌ های بهینه ‌سازی مصرف انرژی سابا گفت: با راه‌ اندازی دفاتر خدمات انرژی، سالانه حدود 14 هزار و 800 گیگاوات ساعت در مصرف برق و 5 میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه ‌جویی خواهد شد.





احمد توکلی با اعلام این خبر که به زودی دفاتر خدمات انرژی از سوی سابا تأسیس می ‌شود، گفت: با توجه به عدم ارائهٔ خدمات بهره‌ وری مصرف انرژی به مشترکین کوچک و متوسط با بیش از 30 میلیون مشترک و وجود پتانسیل بالای صرفه ‌جویی انرژی در این بخش از مصرف کنندگان، سابا اقدام به تأسیس و راه ‌اندازی دفاتر خدمات انرژی در سطح کشور خواهد کرد.





وی ادامه داد: از جمله چالش‌ های پیش ‌رو در زمینهٔ تشکیل این دفاتر، پی ‌گیری و آغاز حمایت از ایجاد بسترهای لازم دفاتر خدمات انرژی از طریق نهادها و سازمان ‌های دولتی، افزایش ظرفیت و توانمندی ارائهٔ خدمات این دفاتر با ارائه آموزش ‌های گروهی متخصصین و تکنسین‌ ها از طریق واحدهای صنفی و اقدام به ایجاد و توسعهٔ این واحدها در سراسر کشور و توانمند سازی و نظارت بر فعالیت ‌های این دفاتر به منظور کاهش هزینه ‌های مبادله به ‌شمار می ‌رود.





توکلی تصریح کرد: تاکنون پیش ‌نویس آیین ‌نامهٔ حمایت از تأسیس دفاتر خدمات انرژی در 20 ماده تهیه و تنظیم شده است.




وی ادامه داد: با تأسیس این دفاتر و ارائهٔ خدمات مدیریت انرژی به مشترکین کوچک و متوسط با اجرای راهکارهای بدون یا کم ‌هزینهٔ سالانه حدود 14 هزار و 800 گیگاوات ساعت در مصرف برق و 5 میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه ‌جویی خواهد شد.





توکلی با بیان اینکه حدود 41 درصد برق کشور توسط واحدهای کوچک (مصرف کنندگان مسکونی و تجاری) مصرف می‌شود، گفت: بخش خانگی و تجاری با داشتن بیش از 30 میلیون مشترک حدود 94 درصد از مشترکین برق را شامل می ‌شوند و برآوردها نشان می ‌دهد که پتانسیل صرفه جویی در بخش خانگی و تجاری حدود 14 هزار و 800 گیگاوات ساعت یعنی معادل 20 درصد از مصرف کل این بخش‌ها باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;