چند راه‌حل‌ ساده برای کاهش۵۰ تا ۶۰ درصدی مصرف انرژی برق

یک کارشناس با ارائه برخی راهکارهای ساده برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: با برخی راه‌حل‌های ساده می‌توان مصرف انرژی برق را حتی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدعلی نصیری با بیان این مطلب اظهار کرد: نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند می‌تواند سبب صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در بخش روشنائی شود.
کارشناس شرکت توزیع برق استان سمنان بر لزوم توجه به توصیه‌های کارشناسان با بیان اینکه سیستم‌های روشنائی متعددی اعم از: لامپ‌ها، پروژکتورها ‌و مهتابی‌ها و… وجود دارد ادامه داد: با رعایت برخی از نکات ساده مدیریت مصرف برق در زمینه روشنایی می‌توان موجب کاهش هزینه های خانوار و صرفه‌جویی در مصرف انرژی  برق شد.
وی از بهره‌گیری از نور طبیعی روز به عنوان یک راه‌حل کمتر مورد توجه در زندگی امروز و به خصوص در آپارتمان‌شینی یاد کرد و گفت: روشنایی روز نقش موثری در مدیریت بهینه مصرف برق دارد.
این کارشناس حوزه انرژی برق با اشاره به توجه کمتر به نور خورشید در معماری‌های جدید افزود: ساختمان‌ها باید به گونه ای طراحی شوند که نورگیر و پنجره‌های مناسبی جهت استفاده حداکثری از نور طبیعی روز در فضای خانه را داشته باشد.
کارشناس شرکت توزیع برق استان سمنان بر ضرورت استفاده از رنگ روشن بیشتر در منازل تاکید و تصریح کرد: انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوار و لوازم منزل می‌تواند صرفه‌جویی ۳۰ تا۴۰ درصدی در مصرف برق را به همراه داشته باشد.
نصیری خاطرنشان کرد: همچنین تمیز کردن مرتب حباب لامپ‌ها موجب کاهش ۶۰ درصدی اتلاف انرژی الکتریکی می‌شود.
این کارشناس سمنانی یادآوری کرد: استفاده از کلیدهای روشنائی اتوماتیک و یا سیستم‌های روشنایی هوشمند در راه پله‌ها و انباری‌ها باعث صرفه‌جوئی ۵۰ درصدی انرژی در این بخش می‌شود.
انتهای پیام
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;