صدور «پروانه ساختمانی» در روستاهای تهران الکترونیکی می‌شود

فرماندار تهران از الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در روستاهای حریم تهران در آینده نزدیک با هدف ایجاد شفافیت در فرآیند قانونی صدور مجوزات و پروانه‌های ساخت و ساز روستایی و نظارت بیشتر بر عملکرد دهیاریها خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد قیومی، در تشریح الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در روستاهای حریم تهران گفت: موضوع الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه در روستاها در قالب یک سامانه یکپارچه با قابلیت رصد و نظارت تمام وقت به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی به صورت تمام وقت اجرایی خواهد شد. اجرای این طرح در روستاهای واقع در حریم تهران گامی مهم در راستای شفاف‌سازی و پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی است.
وی با اشاره به مزیت‌های صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی افزود: با این اقدام کلیه امور مربوط به صدور پروانه به صورت سیستمی انجام گرفته و چرخه صدور پروانه ساختمانی سرعت زیادی به خود خواهد گرفت.
قیومی شفاف سازی، عدم سردرگمی اهالی، حذف رانت، تسریع و مدیریت صدور پروانه ساختمانی را از مزایای دیگر اجرای این طرح دانست.
فرماندار تهران ضمن اشاره به پیگیری مبنی بر اجرایی کردن این موضوع توسط فرمانداری تاکید کرد: فرمانداری تهران آمادگی دارد عملیات اجرایی فرآیند صدور پروانه الکترونیکی ساختمانی روستاها را به صورت پایلوت در شهرستان تهران در آینده نزدیک عملیاتی کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;